دانشكده پرستاري و مامائي
h 16 9 9 8 12 10 چهارمین جشن یکپارچه دانش آموختگان جشن دانش آموختگان جشن دانش آموختگان جشن دانش آموختگان جشن دانش آموختگان جشن دانش آموختگان جشن دانش آموختگان جشن دانش آموختگان جشن دانش آموختگان جشن دانش آموختگان جشن دانش آموختگان جشن دانش آموختگان جشن دانش آموختگان جشن دانش آموختگان جشن دانش آموختگان جشن دانش آموختگان جشن دانش آموختگان جشن دانش آموختگان جشن دانش آموختگان جشن دانش آموختگان جشن دانش آموختگان جشن دانش آموختگان جشن دانش آموختگان جشن دانش آموختگان جشن دانش آموختگان جشن دانش آموختگان جشن دانش آموختگان جشن دانش آموختگان جشن دانش آموختگان جشن دانش آموختگان جشن دانش آموختگان جشن دانش آموختگان جشن دانش آموختگان جشن دانش آموختگان جشن دانش آموختگان جشن دانش آموختگان جشن دانش آموختگان جشن دانش آموختگان جشن دانش آموختگان جشن دانش آموختگان جشن دانش آموختگان جشن دانش آموختگان دوره 53 پرستاري پس ا زادغام - تا غرفه اولين جشن دانش آموختگان اولين جشن دانش آموختگان اولين جشن دانش آموختگان دومين جشن دانش آموختگان 25 مهر 92 دومين جشن دانش آموختگان سر درب دانشكده
h
16
9
9
8
12
10
چهارمین جشن یکپارچه دانش آموختگان
جشن دانش آموختگان
جشن دانش آموختگان
جشن دانش آموختگان
جشن دانش آموختگان
جشن دانش آموختگان
جشن دانش آموختگان
جشن دانش آموختگان
جشن دانش آموختگان
جشن دانش آموختگان
جشن دانش آموختگان
جشن دانش آموختگان
جشن دانش آموختگان
جشن دانش آموختگان
جشن دانش آموختگان
جشن دانش آموختگان
جشن دانش آموختگان
جشن دانش آموختگان
جشن دانش آموختگان
جشن دانش آموختگان
جشن دانش آموختگان
جشن دانش آموختگان
جشن دانش آموختگان
جشن دانش آموختگان
جشن دانش آموختگان
جشن دانش آموختگان
جشن دانش آموختگان
جشن دانش آموختگان
جشن دانش آموختگان
جشن دانش آموختگان
جشن دانش آموختگان
جشن دانش آموختگان
جشن دانش آموختگان
جشن دانش آموختگان
جشن دانش آموختگان
جشن دانش آموختگان
جشن دانش آموختگان
جشن دانش آموختگان
جشن دانش آموختگان
جشن دانش آموختگان
جشن دانش آموختگان
جشن دانش آموختگان دوره 53 پرستاري پس ا زادغام - تا
غرفه اولين جشن دانش آموختگان
اولين جشن دانش آموختگان
اولين جشن دانش آموختگان
دومين جشن دانش آموختگان 25 مهر 92
دومين جشن دانش آموختگان
سر درب دانشكده
  • دانشكده پرستاري و مامايي

۱۳۹۷ جمعه ۲۳ آذر
لطفا چند لحظه تامل فرمائید ...

                                          معرفی دانشکده پرستاری و مامایی در یک نگاه
 

                                                               تاریخچه

دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور دارای قدمتی 80 ساله است و دانشکده پرستاری ومامایی نیز یکی از دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی تهران است که سال های طولانی در امر تربیت نیروهای متخصص رشته های پرستاری و مامایی نقش موثری داشته است .

کار آموزش در دانشکده ازسال 1315 با عنوان آموزشگاه پرستاری با مجوز وزارت فرهنگ به صورت دوره دو ساله آغاز شد ، این آموزشگاه در اردیبهشت 1328 در فضایی به وسعت 8194 متر مربع فعالیت خود را درجهت تربیت پرستار با درجه لیسانس طی دوره 3 ساله ادامه داد  و  هر سال در 2 نوبت با نظام آموزشی ثلثی از طریق کنکور اختصاصی اقدام به پذیرش دانشجو می نمود که جمعا 57 دوره با این نظام فارغ التحصیل شدند . پس از انقلاب فرهنگی در سال 1362 آموزشگاه عالی پرستاری دانشگاه تهران به مدرسه عالی پرستاری و مامایی دانشگاه تهران تغییر نام پیدا کرد و نظام آموزش نیمسالی ( ترمی ) بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی استوار شد که طول دوره تحصیل دانشجویان 4 سال و به صورت سیستم واحدی بود .

پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی پیوسته پرستاری از سال 1365 به صورت 2 بار در سال پذیرش دانشجو آغاز گردید.

در سال 1366 با صدور مجوز شورای گسترش دانشگاه ها ، با ادغام چندین مدرسه عالی پرستاری و مامایی به دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران تغییر نام یافت . آموزش در مقطع کارشناسی ارشد پرستاری با دو رشته آموزش و مدیریت  و در قالب  پنج گرایش : پرستاری داخلی جراحی ، پرستاری کودکان ، پرستاری بهداشت جامعه ، پرستاری بهداشت روان ، مدیریت پرستاری سال 1367 آغاز شد. در سال 1378 اولین دوره دکتری آموزش پرستاری با پذیرش دو دانشجو فعالیت آموزشی خودرا آغاز نمود.

اولین دوره کارشناسی ارشد مامایی در سال 1369 از بین فارغ التحصیلان کارشناسی مامایی و پرستار ماما با دو گرایش ، آموزش بارداری و زایمان ( مامایی ) و بهداشت مادر و کودک شروع به فعالیت کرد. به یاری پروردگار منان اولین دوره دکتری بهداشت باروی در نیمسال دوم تحصیلی 1386-1385  با پذیرش دانشجو شروع گردید.

در ارديبهشت 1386 با آغاز به كار دفاتر آموزش مداوم پرستاري و مامايي در دانشكده با هدف تحت پوشش قرار دادن فارغ التحصيلان پرستاري و مامايي سراسر كشور و ارائه آموزش های مداوم  پرستاري و مامايي ، طی  برگزاري بيش از 65 كارگاه  و سمينار آموزشي براي پرستاران و ماماها عرصه خدمات بازآموزی و آموزش های مداوم را نیز تجربه نمود.

در راستای سیاست های دولت محترم جمهوری اسلامی ایران و تحقق اهداف و راهبردهای علمی ، طبق پیشنهاد ارائه شده ریاست جمهوری ( معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی رئیس جمهور ) به وزارت بهداشت در مرداد ماه 1389 و براساس مصوبات شورای گسترش دانشگاه های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ازتاریخ هشتم آبان ماه 1389 ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران با دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی صورت گرفت و دانشکده پرستاری ومامایی دانشگاه علوم پزشکی ایران به دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران انتقال یافت .

پس از گذشت دو سال و پنج ماه در فروردین 1392 با تصویب اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ، دانشگاه علوم پزشکی ایران از دانشگاه های علوم پزشکی تهران  و شهید بهشتی جدا شد و  علیرغم انتزاع دانشکده پرستاری مامایی تهران رتبه اول خود را در کشور حفظ کرد .

دانشکده پرستاری ومامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1391 به منظور بالا بردن کیفیت خدمات آموزشی پژوهشی و توانمند سازی هر چه بیشتر نیروی انسانی ، جهت پیاده سازی مدل بنیاد کیفیت اروپا ( تعالی سازمان ) اقدام کرد . دراین راستا دانشکده با درک ضرورت استقرار الگوی تعالی سازمانی و حضور درجایزه ملی بهره وری و تعالی سازمان در سطح گواهینامه ، با تشکیل 5 کارگروه تخصصی به نام ها رهبری و نتایج جامعه ، استراتژی و نتایج کلیدی ، کارکنان و نتایج کارکنان ، شراکت ها و  منابع و نتایج کلیدی فرآیندها ، محصولات و خدمات و نتایج مشتریان ، به طور جدی در مسیر تعالی گام نهاد .

چشم انداز

 

حفظ رتبه  اول در کشور ، کسب رتبه نخست علمی در سطح منطقه و ارتقای جایگاه بین المللی در بین دانشکده پرستاری ومامایی

ماموریت

 

رسالت دانشکده پرستاری ومامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان نماد آموزش عالی پرستاری ومامایی کشور عبارت از بستر سازی برای تامین خدمات مطلوب به ذی نفعان در ابعاد پایه ای رشته شامل آموزش ، پژوهش ، مدیریت ، خدمات بالینی و جامعه نگر ، با محوریت فرهنگ اسلامی ایرانی مبتنی بر محوریت معنویت ، اخلاق و رفتار حرفه ای از طریق تربیت نیروی انسانی خردورز،با صلاحیت ، نوآور و علاقمند به رشته و در راستای حرکت درمسر دانایی محوری سند چشم انداز 1404 جمهوری اسلامی ایران و نقشه علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سطوح معلی ، منطقه ای و بین المللی است .

 

فلسفه یا ارزش های مشترک

 

دانشکده پرستاری ومامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران با سرلوحه قراردادن (( انسان سالم ، خانواده سالم ، جامعه سالم )) مبتنی بر ماموریت سازمان ، ماندگار و هم راستا با بینش ها و ارزش های دانشگاه علوم پزشکی تهران برای مانایی ، تحول ، رشد و شکوفایی ، خود را متعهد به تربیت نیروهای محقق ، متبحر ، توانمند و برخوردار از فضائل انسانی و اسلامی برای امروز  فردای جامعه می داند . تعهد به این ارزش های مشترک ، ما را ملزم می کند تا :

·         با توجه و تاکید بر آموزه های دینی ، بهترین خدمات مراقبتی را برای اعتلای سطح سلامت جامعه فراهم کنیم .

·         با تمرکزبرتعالی سازمانی و اخلاق حرفه ای ، زمینه لازم برای مشارکت همه عوامل دخیل در آموزش ، پژوهش و فرهنگ دانشکده را تامین و در جهت ایجاد نظام شایسته سالاری تلاش کند .

·         با تاکید برخلاقیت و نوآوری حرفه ای ، آموزش و تربیت نیروی مورد نیاز پرستاری مامایی جامعه از پرستاران و ماماهای بالینی تا هیات ، دستیابی به بهترین نتایج را سرلوحه این تعهدات قرار می دهد.

دستاوردهای دانشکده

·         اولین دانشکده پرستاری ومامایی مفتخر به کسب گواهی تعهد به تعالی بخش سلامت 1391

·         اولین دانشکده مفتخر به کسب گواهی نامه ISO 9001:2008

·         اولین دانشکده مفتخر به کسب گواهی نامه نظام آراستگی 5S

·         کسب رتبه نخست اداری ومالی در سطح دانشگاه علوم پزشکی تهران در دو دوره جشنواره ارزیابی عملکرد اداری ومالی دانشگاه طی سالهای 1391-1390

·         واحدبرتر در اولین همایش روز نوآوری در دانشگاه 1390

·         شناخته شدن به عنوان قطب نوآوری در دانشگاه سال 1391

·         وجود رشته ها و گرایش های جدید براساس نیازهای نو پدید جامعه ( سالمندی ، مراقبت های ویژه نوزادان NICU، مراقبت ویژه بزرگسالان و .... )

·         کسب رتبه نخست مرکز توسعه مطالعات و آموزش پزشکی در ارزیابی عملکرد آموزشی واحدهای تابعه دانشگاه

·         وجود مرکز آموزش مداوم پرستاری ومامایی در سطح دانشگاه

·         انتخاب کتابخانه دانشکده پرستاری ومامایی به عنوان کتابخانه شاخص در شبکه کتابخانه ای دانشگاه 1391

·         وجود مجلات علمی _ پژوهشی با اندیکس معتبر در حوزه پرستاری ومامایی

·         کسب رتبه سوم نشریات فارسی وزارت بهداشت از جهت ضریب تاثیر در هفتمین جلسه شورای راهبری پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC توسط مجله حیات

·         کسب عنوان مجله علمی پژوهشی برتر توسط مجله حیات از چهاردهمین جشنواره ابن سینا

·         کسب عنوان پایان نامه پژوهشی PhD توسط دکتر میر غفوروند دانشجوی دکتری بهداشت باروری 1391

·         شکل گیری گروه های آموزشی مستقل

·         کسب عنوان دانشجوی نمونه کشوری در مقطع دکترای بهداشت باروری توسط سرکارخانم زینب حمزه گردشی

·         کسب عنوان دانشجوی نمونه کشوری در مقطع کارشناسی ارشد پرستاری توسط سرکارخانم زهرا روددهقان

·         کسب عنوان دانشجو محقق و نویسنده ی مقاله برگزیده شانزدهمین جشنواره رازی توسط دکتر علی حسن پور دهکردی

·         کسب عنوان به عنوان مقق دانشجو و نویسنده مقاله برگزیده پانزدهمین جشنواره رازی توسط مرتضی رضایی آدریانی

·         کسب پیاپی مقام دوم مرکز پژوهش های دانشجویان دانشکده در بین مراکز دانشگاه در دوسال متوالی 1390-1391

·         کسب عنوان دانشجوی پژوهشگر برجسته از سوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی کشور توسر مریم کرباسی مطلق در سال 1392

·         کسب عنوان رتبه سوم شعر کلاسیک توسط آقای حمید اسدیان دانشجوی کارشناسی پرستاری در ششمین جشنواره فرهنگی دانشجویان شهریورماه 93

·         خانم فرشته غلامی دانشجوی کارشناسی پرستاری رتبه برتر رشته قرآن شناسی نوزدهمین جشنواره قرآنی در سال 93

·         کسب عنوان پژوهشگر برتر توسط خانم دکتر لیلا امیری فراهانی دانشجوی دکتری بهداشت باروری از جشنواره بین المللی پروفسور یلدا آبان 93

·         کسب عنوان مخترع جوان توسط خانم فاطمه حاجتی دانشجوی کارشناسی ارشد مامایی از جشنوار بین المللی پروفسور یلدا آبان 93

·         برگزيدگان بخش آموزشي جشنواره دانشجويي ابن سينا توسط حانيه رحميان دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری سال 93

·         برگزيدگان بخش كيفيت خدمات سلامت جشنواره دانشجويي ابن سيناتوسط زينب جنت مكان دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری سال 93

·         برگزيدگان بخش هنري جشنواره دانشجويي ابن سينا  توسط مريم سلطان دوست ناري دانشجوی کارشناسی  سال 93

·         برگزيدگان بخش اجتماعي جشنواره دانشجويي ابن سينا توسط زهرا روددهقان  دانشجوی دکتری پرستاری سال 93

              آماراساتید و کارکنان دانشکده در سال 93

ردیف

عنوان 

تعداد

1

هیات علمی

49

2

مربیان آموزشی

27

3

کارکنان

143

جمع کل

 

219

 

 

        اعضای هیات علمی براساس رتبه های دانشگاهی عبارتنداز :5 استاد ، 2 دانشیار ، 16استادیار و 25 مربی

 

          آمارمربوط به دانشجویان دانشکده در سال 93 :

 

ردیف

مقاطع مختلف

تعداد

1

کارشناسی

714

2

کارشناسی ارشد

240

3

دکتری

89

جمع کل

 

1043

 

 

آمارمربوط به دانشجویان بین الملل شاغل به تحصیل  دانشکده در سال 93 (March 2015)

 

ردیف

مقاطع مختلف

تعداد

1

کارشناسی

12

2

کارشناسی ارشد

4

3

دکتری

5

جمع کل

 

21

 

آماراساتیدهئیت علمی و کارشناسی پرستاری  دانشکده دراسفند سال 94

ردیف

عنوان 

تعداد

1

مربی هئیت عمی 

22

2

استادیار  23

3

دانشیار 

4

4

استاد 3

جمع کل 

  52

5

 

کارشناس آموزشی 

32

 

جمع کل 

 

 

84

 

 

        

         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آمارمربوط به دانشجویان دانشکده در اسفندسال 94 :

 

ردیف

مقاطع مختلف

تعداد

1

کارشناسی

619

2

کارشناسی ارشد

184

3

دکتری

75

جمع کل

 

 

878

 

 

 

 

 

 

 

 

آمارمربوط به دانشجویان بین الملل شاغل به تحصیل  دانشکده دراسفند سال 94(March 2016) :

 

ردیف

مقاطع مختلف

تعداد

1

کارشناسی

13

2

کارشناسی ارشد

5

3

دکتری

6

جمع کل

 

24

 

 

                                              

آماراساتیدهئیت علمی و کارشناسی آموزشی دانشکده دراسفند سال 95

ردیف

عنوان 

تعداد

1

مربی هئیت عمی 

21

2

استادیار  22

3

دانشیار 

6

4

استاد 3

جمع کل 

  52

5

 

کارشناس آموزشی 

 

31

جمع کل 

 

 

  83

      

         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آمارمربوط به دانشجویان دانشکده در اسفندسال 95 :

 

ردیف

مقاطع مختلف

تعداد

1

کارشناسی

500

2

کارشناسی ارشد

217

3

دکتری

82

جمع کل

 

 

799

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آمارمربوط به دانشجویان بین الملل شاغل به تحصیل  دانشکده دراسفند سال 95(March 2017) :

 

ردیف

مقاطع مختلف

تعداد

1

کارشناسی

14

2

کارشناسی ارشد

8

3

دکتری

8

جمع کل

 

30

 

                                             

آمارمربوط به دانش آموختگان دانشکده دراسفند سال 95:

دیف

مقاطع مختلف

تعداد

1

کارشناسی

204

2

کارشناسی ارشد

43

3

دکتری

14

 

 

 

 

 

 

 

آمارمربوط به دانش آموختگان  بین الملل   دانشکده دراسفند سال 95(March 2017) :

 

ردیف

مقاطع مختلف

تعداد

1

کارشناسی

1

2

کارشناسی ارشد

8

3

دکتری

3

جمع کل

 

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آماراساتیدهئیت علمی و کارشناسی آموزشی دانشکده درشهریور سال 96

 

ردیف

عنوان 

تعداد

1

مربی هئیت عمی 

13

2

استادیار  37

3

دانشیار 

6

4

استاد 3

جمع کل 

  59

5

 

کارشناس آموزشی 

 

24

جمع کل 

 

 

  83

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شعار دانشکده در سال 1393

 

فرهنگ مکتوب ، احترام بین بخشی و اسنجان مدیریتی 

 

شعار دانشکده در سال 1394

تعهد حرفه ای ، استعلای آموزش بالینی و پژوهش در پرستاری و مامایی 

 

شعار دانشکده در سال 1395 

رهبری تغییر در برنامه چهار ساله دانشکده با هم آوایی گروه های آموزشی 

 

شعار دانشکده درسال 1396 

فکر ، گفتار و عمل مبتنی بر شواهد در مدیریت ، آموزش ، پژوهش و بالین