نخستین جلسه کمیته علمی هشتمین سمینار تعهد حرفه ای در نظام سلامت برگزار شد/ دکتر گتمیری: سمینار تعهد حرفه‌ای در پی فراهم آوردن زمینه‌ی گفتگوی فنی و علمی در حوزه‌ی سلامت است

به گزارش روابط عمومی دفتر ارتباط با دانش آموختگان، نخستین جلسه کمیته علمی هشتمین سمینار تعهد حرفه ای در نظام سلامت، با حضور دکتر سید منصور گتمیری رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان، دکتر یحیی دولتی استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر احمدعلی نوربالا، دکتر مجتبی سالاریفر، دکتر محمد علی چراغی، دکترهومان ندائی حسین نژاد، دکتر شهرام صمدی، دکتر نورالدین نخستین انصاری، دکتر نسرین دشتی، دکتر صادق‌نیت، دکتر دارابی و دکتر شهرزاد غیاثوندیان از اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتر مهدی نصر اصفهانی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایران، یکشنبه 14 مرداد 1403 در دفتر ارتباط با دانش آموختگان برگزار شد


این گزارش حاکیست در این جلسه ابتدا دکتر گتمیری، درباره روند برگزاری و موضوعات هفت سمینار گذشته به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفـت: برگزاری سمینار تعهد حرفه ای با اقتباس از شخصیت استاد بهادری صورت گرفت. استاد بهادری در رشته های مختلف پزشکی، داروسازی و هم چنین بهداشت و تغذیه سابقه فعالیت داشت که  شخصیت و منش و به روز بودن ایشان الگویی از تعهد حرفه ای و پروفشنالیسم بود. همچنین با توجه به اینکه ما پشتوانه ای علمی و فرهنگی در طب و فرهنگ ایرانی داریم و در دنیا نیز هر فرهنگی به روش خود، رویکردی علمی و محققانه نسبت به رفتار های پزشک و کادر درمان دارند، تعهد کادر سلامت میتواند موضوعی آموختنی باشد. با توجه به تغییر ماهیت حوزه درمان در حوزه پزشکی مشاهده کردیم پایبندی به تعهد حرفه ای به معنای مشخصی در موضوع تعهد حرفه ای و متناسب با فرمولهایی که در طب قدیمی وجود داشت تغییر کرده و شاید از بعضی جهات دچار لطمه شده است، به طوری که گاها پایبندی افراد متعهد به اصول حرفه ای در یک سامانه‌ی مبتلا به هدر می رود.
شاید در یک سیستم کارآمد عدم رعایت اصول تعهد حرفه‌ای لطمه زیادی به فرایند ارایه خدمت وارد نکند اما در یک سامانه‌ی ناکارآمد لطمات از این حیث جدی تر است ،از این رو تصمیم بر برگزاری سمینار های تعهد حرفه ای اتخاذ شد.
دکتر گتمیری ادامه داد: ما در هفت سمینار گذشته، مبانی بسیاری را از نظر عملی، نظری، ساختار، چالشهای حوزه سلامت، آموزش فرآیند درمان و مراقبت، الزاماتی که یک سیستم حاکم بر سلامت باید آنرا رعایت کند و پایبندی هایی که ساختار سلامت باید انجام دهد تا افراد خود را حفظ و انگیزه خود را بر پایبندی حرفه ای ارتقا دهند را مورد بررسی و بحث قرار داده ایم و امسال باید عنوان این سمینار به نحوی انتخاب شود که مکمل عناوین بحث شده‌ی قبلی باشد.
وی افزود سمینار تعهد حرفه ای دارای سه پانل در موضوعات مختلف است که سعی می شود در ارتباط با موضوعات روز جامعه باشد. یکی دیگر از رسالتها و اهداف سمینار تعهد حرفه ای، معرفی رل مدلها و اساتید پیشکسوت در تعهد حرفه ای در بخش جشنواره این سمینار است.
دکتر گتمیری در ادامه هدف از تشکیل جلسه را تعیین موضوع هشتمین سمینار تعهد حرفه ای عنوان کرد و از اساتید خواست تا نظرات خود را با توجه به شرایط روز جامعه و نظام سلامت عنوان کنند.
این گزارش حاکیست، در ادامه اساتید مدعو نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص عنوان سمینار و محورهای پانل ها ارائه نمودند که در ادامه به سمع و نظر خوانندگان خواهد رسید....

 

کلمات کلیدی
فاطمه رمضانی
خبرنگار

فاطمه رمضانی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *