برگزاری نشست هم‌اندیشی استادان دانشکده با موضوع سبک زندگی اسلامی

برگزاری نشست هم‌اندیشی استادان دانشکده با موضوع سبک زندگی اسلامی

به همت دکتر آذر مهری، نماینده هم‌اندیشی استادان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی تهران و در راستای دانش‌افزایی، نشست هم‌اندیشی استادان با موضوع سبک زندگی و نیز با حضور جمعی از استادان روز 25 خرداد در سالن شورا دانشکده برگزار شد.

به همت دکتر آذر مهری، نماینده هم‌اندیشی استادان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی تهران و در راستای دانش‌افزایی، نشست هم‌اندیشی استادان با موضوع سبک زندگی  و نیز با حضور جمعی از استادان روز 25 خرداد در سالن شورا دانشکده برگزار شد.

این نشست از ساعت 10 روز سه شنبه 25 خرداد 95 با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد. در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین دکتر معصومی با اشاره به برکات معنوی ماه مبارک رمضان این ماه را به عنوان یکی از راههای پاک شدن از گناهها و به عنوان یکی از نظامهای تصفیه و بازیافت خداوند برای از بین بردن آلودگیها و تبدیل گناهان به ثواب و سرمایه معنوی دانست و گفت یکی از مهمترین امور، استغفار است .وی با تاکید بر ماه مبارک رمضان به عنوان یکی از روشهای تزکیه گفت ماه مبارک رمضان، فرصت تزکیه و تصفیه است و به همین دلیل در پایان این ماه مبارک جشن گرفته می شود و عید فطر، جشن بازگشت به فطرت اصلی انسان است.وی در ادامه بیان کرد همه این امور برنامه ای است که انسان را برای حیات اصلی تکامل میدهد.

 وی در ادامه جلسه با اشاره به موضوع نشست و جهت تفاوت و تمایز جایگاه سبک زندگی اسلامی از سایر معارف دینی، آموزه های دینی را به سه بخش تقسیم نمود، در بخش اول باورها، برداشت ها و نگاهها ،بخش دوم مربوط به خلق و خوی، شخصیت و صفات درونی و بخش سوم تغییر و اصلاح رفتارها است که تعبیر به احکام می شود . وی در خصوص بخش سوم گفت که در تمام این اعمال مصلحت جدی نهفته است و احکام تابع مصالح و مفاسد است.

 وی در ادامه گفت تمامی آموزههای دینی بایستی به شکل خاصی انجام شود تا به مصلحت مورد نظر برسیم و شکل انجام باید و نبایدها، سبک زندگی اسلامی است.

وی همچنین با اشاره به بحران انسان شناسی در دنیای معاصر مراحل حیات انسان را به سه مرحله تقسیم نمود بخش اول که از آن به عنوان رحم اول تعبیر کرد ،انسان مراحل رشد جسمانی را در بطن مادر تجربه میکند. مرحله دوم یا رحم دوم حیات دنیوی است که به گونه ای طراحی شده است هم رنج دارد هم لذت و در این مرحله از حیات خداوند به اندازه وسع تکلیف تعیین کرده است . مرحله سوم  که به حیات حقیقی تعبیر می شود حیات بعد از مرگ انسانها است. وی دو مرحله  اول و دوم را مسیر تعالی و تکامل به حیات حقیقی دانست.

وی با اشاره به تاثیر باورها براخلاق گفت اگر اخلاق تغییر پیدا کند، رفتاری واقعی و دور از ریا ، فریب و نیرنگ شکل می گیرد. در انتهای سخنرانی به سوالهای شرکت کنندگان پاسخ داده شد.

کلمات کلیدی