جلسه کمیته برگزاری اولین همایش علمی تعهد حرفه ای در خدمات سلامت برگزار شد

جلسه کمیته برگزاری اولین همایش علمی تعهد حرفه ای در خدمات سلامت برگزار شد

در اولین جلسه اعضای کمیته برگزاری همایش علمی تعهد حرفه ای در خدمات سلامت مطرح شد: پنجشنبه 19 اسفندماه ساعت 8 صبح الی 16 زمان برگزاری این همایش خواهد بود

گالری عکس
در ابتدای جلسه که روز چهارشنبه 29 دیماه با حضور اعضای دفتر تعهد حرفه ای و دفتر ارتباط با دانش آموختگان برگزار شده بود، دکتر سیداحمدیان درخصوص تاسیس بنیاد علمی فرهنگی استاد بهادری در دفتر ارتباط با دانش آموختگان همزمان با دهمین سالگرد تاسیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان توضیحاتی جهت حاضرین ارایه داد که از مهمترین فعالیت های این بنیاد می توان به برگزاری دوره های آموزشی متناسب با نیاز دانش آموختگان و نیاز جامعه اشاره کرد. وی به معرفی الگوی بنیاد علمی دکتر یلدا پرداخت و گفت این بنیاد از سال 89 تا کنون با همکاری دفتر ارتباط با دانش آموختگان هفت دوره کنگره برگزار کرده است که نقش این دفتر در تداوم و گسترش موضوعات این کنگره بسیار مهم است. لذا با توجه به پتانسیل دفتر ارتباط با دانش آموختگان در خصوص اجرای الگوهای مشابه پس از تاسیس بنیاد علمی فرهنگی استاد بهادری، هم برای رسیدن به اهداف تاسیس آن و هم برای نکوداشت مقام استاد بهادری که از الگوهای پایبندی به تعهد حرفه ای هستند تصمیم گرفته شد که همزمان با سالگرد تاسیس این بنیاد یک نشست علمی یک روزه با موضوع تعهد حرفه ای برگزار کنیم.
در ادامه دکتر گتمیری با اشاره به مذاکرات صورت گرفته و مشورت با جناب آقای دکتر امینی در خصوص همکاری دفتر تعهد حرفه ای گفت: دلیل انتخاب این موضوع برای برگزاری سمینار علمی که توسط بنیاد علمی فرهنگی استاد بهادری و با همكاري دفتر تعهد حرفه اي دانشگاه برگزار مي شود و در آن به ابعاد حرفه اي و علمي شخصیت استاد بهادري نيز پرداخته مي شود عنوان كلي برنامه موضوع تعهد حرفه ای است. البته رشته استاد بهادري يعني پاتولوژي نيز تا حدودي يك موضوع فرارشته اي بود و طوري بود كه همه ي رشته هاي حوزه ي سلامت با آن سروكار دارند اما شخصیت استاد بهادري طوري است كه به عنوان یک الگوی عملی رعایت تعهد حرفه ای در تمامی حوزه ها قابل معرفی است، براي همين به نظر ما رسيد كه اين موضوع را انتخاب کنیم تا مخاطبینی را از همه رشته های حوزه پزشکی بتوانیم در سمینار مربوطه میزبانی کنیم. 
وی همچنین با ارایه توضیحاتی در خصوص روند برگزاری کنگره دکتر یلدا از آغاز تا کنون پرداخت و افزود: همانطور که اولین کنگره دکتر یلدا به صورت یک نشست علمی یک روزه و همراه با ارایه جایزه بنیاد علمی دکتر یلدا به برگزیدگان جشنواره برگزار شد، به نظر می رسد تکرار این مدل برای برگزاری سمینار علمی تعهد حرفه ای مناسب باشد. 
دکتر گتمیری گفت: دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه فعالیت های اجرایی این سمینار را باتوجه به سوابق اجرایی بر عهده خواهند داشت و اعضای محترم دفتر تعهد حرفه ای نيز به عنوان متخصصین این حوزه محتوای علمی سمینار را تهیه و جلسه علمی را هدایت خواهند نمود. البته نام بنیاد علمی هم که به نام استاد بهادری مزین است ضربان ساز این حرکت خواهد بود. 
وی ابراز امیدواری کرد با برگزاری این سمینار علمی بتوانیم موضوع تعهد حرفه ای را به گوش افراد زیادی برسانيم و با گفتمان سازي در اين حوزه مخاطبین بیشتری را در طول سالهای آتی به اين موضوع جذب كنیم.
دکتر اصغری نیز  در ادامه جلسه با اشاره به این که دفتر تعهد حرفه ای کارگاه های متعددی تاکنون برگزار کرده است گفت: برای برگزاری سالانه این سمینار باید دید چقدر ضرورت برگزاری آن احساس می شود و ضمانت اجرایی آن نیز به چه شکل خواهد بود. اگرچه تنوع موضوعی تعهد حرفه ای برای تکرار سالانه آن می تواند مناسب باشد ولی نحوه اجرا و مسئولین اجرای  سمینارهای بعدی را به زمان بعدی موکول می کنیم و لذا بهتر است فعلا به تکرار سالانه آن اشاره ای نشود.
دکتر صمدی نیز ضمن تشکر از توجه دفتر ارتباط با دانش آموختگان به موضوع تعهد حرفه ای گفت: خوشبختانه بحث تعهد حرفه ای از نظر محتوا قابل توسعه است و مخاطبین نیز با آشنایی با این موضوع قطعاً نیاز بیشتری به آموزش در این خصوص خواهند داشت.
دکتر شاهواری نیز با اشاره به این که کار تعهد حرفه ای جزو وظایف همه اجزای دانشگاه است گفت: بايد به نحوي اقدام شود كه همه ي دستگاههاي دانشگاه موضوع تعهد حرفه اي را وظيفه ي خود بدانند و اين تصور پيش نيايد كه تعهد حرفه اي فقط وظيفه ي اين دفتر است. 
 در ادامه جلسه نیز در خصوص زمان و مکان برگزاری سمینار، گروه هدف این سمینار، اعضای پانل های علمی سمینار، دعوت از سخنران افتتاحیه مراسم (آقای دکتر ولایتی) و...  توسط حاضرین بحث و گفتگو شد و در خاتمه نیز شرح وظایف هریک از اعضاء مشخص گردید.
کلمات کلیدی