در جلسه مسئولین کمیته های هفتمین همایش خیرین بر همکاری های بین بخشی واحدهای تابعه دانشگاه تاکید شد

در جلسه مسئولین کمیته های هفتمین همایش خیرین بر همکاری های بین بخشی واحدهای تابعه دانشگاه تاکید شد

در این جلسه مسئولین کمیته های منتخب به ارائه پیشنهادها و نظرات خود پرداختند و تصمیمات نهایی برای برگزاری همایش اتخاذ شد.

گالری عکس 1

گالری عکس2

گالری عکس 3

در این جلسات، مسئولین کمیته های منتخب به ارائه پیشنهادها و نظرات خود پرداختند و تصمیمات نهایی برای برگزاری همایش اتخاذ شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر ارتباط با دانش آموختگان، در جلسات کمیته برگزاری هفتمین همایش تجلیل از خیرین و حامیان دانشگاه که هفتگی به طور مستمر در سالن شورای این دفتر برگزار می شود هر یک از مسئولین کمیته های منتخب به ارائه پیشنهادها و نظرات خود پرداختند.
شعله سعادت مسئول اداره خیرین در مورد تشکیل کارگروه های اجرایی این همایش گفت: کارگروه های اجرایی این همایش شکل گرفته و وظایف هر یک مشخص شده است. در مکاتبه ای که با دکتر بیگلر انجام داده ایم در خواست کردیم عملکرد خیرینی که شاخص هستند برای ما ارسال کنند تا بنا بر نظر مسئولین کمیته انتخاب شوند و در همایش مورد تقدیر قرار گیرند.
وی با پیشنهاد این طرح که امسال برای تمام خیرین معرفی شده لوح تقدیر هم تهیه شود، تصریح کرد: این پیشنهاد را هر سال به تیم برگزار کننده می دهم .امسال نیز از تمامی واحدها خواسته شده اسامی تمام خیرین را با گزارش عملکردشان در اختیار ما قرار دهند. پیشنهاد دیگر بنده این است که در این همایش تنها در یک مورد خاص گلریزان داشته باشیم و به جمع آوری کمک بپردازیم.
سعادت ادامه داد: موضوع دیگری که بنده در جلسات گذشته هم مطرح کردم بحث ساخت کلیپ هایی است که تکراری نباشند. در این کلیپ ها نیت کلی خیرین مطرح شود. البته ساخت کلیپ در مورد نیازهای دانشگاه هم مد نظر است که چند واحد تابعه دانشگاه پروژه های عمرانی، تجهیزاتی و یا درمانی را  به نمایش بگذارند و همچنین کلیپی از زحمات خیرین که تا کنون در دانشگاه انجام گرفته است بسیار جذاب خواهد بود.
ساخت  و نشر تیزر تبلیغاتی کوتاه و مستمر در شبکه های اجتماعی و سخنرانی یکی از خیرین سخنور و توانمند از دیگر پیشنهادهای مسئول اداره خیرین دانشگاه بود تا فرهنگ وقف به طور پررنگی نشان داده شود.
سپس اعظم بهاری از اعضا  کمیته پشتیبانی همایش خیرین گفت: باید برای این همایش نیاز سنجی به عمل آید و اینکه کمیته ها چه چیزهایی نیاز دارند تا برآورد هزینه انجام گیرد. هر چند مدیر امور مالی دانشگاه دید بسیار مثبتی نسبت به مراسم حامیان دانشگاه دارد و حمایت های لازم را انجام خواهد داد.
در ادامه، سیدابراهیم میرخانی مدیر عامل مجمع خیرین بیمارستان امام خمینی(ره) برگزاری همایش تقدیر از خیرین و حامیان دانشگاه یا نکوداشت و تکریم آنها را کار بسیار ارشمندی دانست و گفت: این همایش با همایشی هایی که در بیمارستان ها برگزار می شود تفاوت دارد. همایش بیمارستان به طور کلی در رابطه با سلامت ،درمان، تجهیزات پزشکی و مسائل عمرانی و همچنین کمک های درمانی و دارویی به بیماران است . در حالیکه هدف ما این است که کمک ها را هدفمندتر کنیم تا مشکلات دیگر نیز حل شوند.
وی ادامه داد: اینجا دانشگاه علوم پزشکی تهران است  و در حوزه علم و دانش رتبه یک کشوری دارد. نیک اندیشان و خیرینی که برای کمک به این دانشگاه می آیند انتظاراتی متفاوت از دیگر دانشگاه ها دارند که ما باید با انجام وظایفی مشخص این انتظارات را برآورده کنیم.
میرخانی افزود: با انتخاب و تشکیل کمیته ها وظایف باید مشخص شود و اینکه کارها با توجه به محدودیت زمان به چه نحوی صورت پذیرد تا در بازه زمانی تعیین شده به اتمام برسد. وظایف افراد مربوطه برای هماهنگی با امور کمیته ها مشخص و تمامی امور شفاف سازی شود. تمامی برنامه ها یک روز قبل از همایش بازنگری شود تا دغدغه ای در انجام آنها حین همایش وجود نداشته باشد. کارت های دعوت از خیرین نیز باید تا اول اسفند آماده شود و مطمئن شویم که به دست رسیده است.
میرخانی در خصوص اهدای لوح یا تندیس به خیرین اظهار کرد: به نظر بنده، فرد خیری که برای دریافت لوح انتخاب شده نماینده ای از خیرین باشد، در این صورت توازن نیز برقرار می شود چون دسته بندی موجب می شود حساسیت مدعوین و خیرین کمتر شود.
وی پوشش دانشجویان با لباس یکرنگ که نشانه دانشجو بودن آنهاست را نیز یکی دیگر از پیشنهادهای خود اظهار کرد و افزود: به نظر من تندیس های یادبود را دانشجویان به خیرین اهدا کنند و بهتر است این کار با معرفی دانشجو صورت گیرد.
میرخانی ادامه داد: در کلیپ های منتخب، دانشگاه علوم پزشکی تهران به خوبی معرفی شود اینکه این دانشگاه فقط بیمارستان و بخش درمانی ندارد بلکه بخش های آموزشی، پژوهشی و دانشجویی نیز دارد که نیازمند کمک هایی از قبیل تجهیزات برای خوابگاه ها و تجهیزات آموزشی است.

وی در مورد مطلب مطرح شده از طرف یکی از اعضاء کمیته مبنی بر انجام مراسم گلریزان در این همایش تصریح کرد: من به شدت با این مساله مخالف هستم چون این مراسم برای تقدیر و تشکر است. ما با ثبت نام خیرین فولدری از نیازهای دانشگاه را در اختیار آنها می گذاریم که اگر فرصت نکردند در طول برنامه بخوانند در منزل مطالعه کنند.
میرخانی ادامه داد: از طرفی در نمایشگاه غرفه هایی دایر شده که مراکز تابعه دانشگاه نیازهای خود را مطرح می کنند و نیازی به بیان نیازهای دانشگاه نیست. البته نباید نگران باشیم چون ما تجربه این کار را در بیمارستان امام داشته ایم که کمتر از ده روز از برگزاری مراسم، خیر خارج از کشور یک میلیارد و سیصد میلیون تومان پرداخت کرد که منجر به خرید سه دستگاه سونوگرافی شد. در مورد موارد عمرانی نیز همین گونه است.
وی با بیان اینکه، در دهه های گذشته ما سونامی آموزش داشتیم که باید در چند شیفت به آن می پرداختیم ولی امروز رشد جمعیتی رو به کهنسالی است خاطر نشان کرد: امروز ما هرم جمعیتی داریم که به جای کود ک، نوجوان و دانش آموز تعداد افراد کهن سال و میان سال افزایش یافته و نیاز به امور درمانی موجب دغدغه شده است. اشتغال دانشجویی و پژوهشی نیز از موارد مورد بحث است دانشگاه علوم پزشکی تهران متولی این امورشده و باید در این زمینه ها با خیرین هماهنگ شود.
میرخانی با بیان اینکه نباید از تبلیغات در سایت ها و درگاه های بین المللی غافل شویم، تاکید کرد: خیرین برون مرزی به علت اختلاف دلار، کمک های قابل توجهی به دانشگاه می کنند. باید گزارشی از برنامه های دانشگاه در سایت ها بار گذاری شود تا اطلاع رسانی جامع و کاملی در بخش برون مرزی با نام دانشگاه علوم پزشکی تهران صورت گیرد.
وی در پایان سخنان خود پیشنهاد کرد: در یک بازه زمانی، مراکز و پژوهشگاه ها همایش خود را برگزار و نتایج را به ما اعلام کنند تا دیگر این همایش در اسفند ما برگزار نشود بلکه به جمع بندی و بیان نتایج کار مراکز تابعه دانشگاه پرداخته شود و این اتفاق می تواند از اول مهرماه 99 با دستور ریاست دانشگاه به مراکز ابلاغ و انجام پذیرد. البته نگران هرینه برگزاری مراسم هم نباشید خیرین در این زمینه هم تاکنون ما را یاری کرده اند و ان شا الله در آینده هم یاری خواهند کرد.
رضا فتاحی، نماینده کانون نیکوکاران کیش و علی آقامرادی دبیر کل کانون های دانشجویی فرهنگی، هریک در خصوص فعالیت این کانون ها و کمک هایی که در این همایش می توانند انجام دهند توضیحاتی ارائه دادند.
فرزاد سلطان پور، نماینده معاونت دانشجویی با بیان اینکه، معاونت اجتماعی و دانشجویی متفاوت از معاونت فرهنگی است، تصریح کرد: کانون های دانشجویی زیر نظر این معاونت فعالیت می کنند و البته کانون های جهادی مدتی است که به معاونت فرهنگی واگذار شده اند.
وی ادامه داد: ما چند کانون خیریه داریم که به طور متوسط بین 10 تا 15 میلیون و در کل تمامی کانون ها بین 70 تا 100 در سال درآمد دارند که صرف نسخ دارویی، دندانپزشکی، تجهیزات دارویی و... هزینه می کنند ما می توانیم آنها را هدایت کنیم تا بخشی از درآمد خود را مطابق سلیقه دانشگاه هزینه کنند.    
دکتر نجاریان نماینده معاونت غذا و دارو هم گزارشی از خیرینی که از طریق این معاونت کمک های مالی به دانشگاه و تجهیز خوابگاه ها انجام داده اند را ارائه داد. وی همچنین پیشنهاد کرد که از خیرین کلیپی تهیه و روز همایش نمایش داه شود.
مژگان اسماعیلی مسئول کمیته سلامت از غربالگری و رژیم درمانی در غرفه نمایشگاه در هفتمین همایش خیرین خبر داد و پیشنهاد کرد، از عملکرد خیرین و نیازهای دانشگاه کلیپی تهیه و پخش شود.
شکوفا باقری نیا نماینده معاونت بهداشت نیز اظهار کرد: در حوزه بهداشت، خیرین در زمینه مالی و غیر مالی خدمات بسیاری در سطح خانواده، ادارات و سازمان ها، دانشگاه و مدارس ارائه می دهند که تا کنون از زحمات آنها قدردانی نشده و ناشناس مانده اند فکر می کنم این همایش فرصت خوبی برای معرفی آنها است.
وی ادامه داد: بهتر است ظرفیت هر واحدی برای معرفی خیرین مشخص شود.
لیلا احمدی نیز از واحد بهبود تغذیه معاونت بهداشت، در سخنانی گفت: در پایگاه های سلامت که تحت پوشش دانشگاه هستند مراقب های سلامت منجمله کارشناسان ارشد مامایی و بهداشت خانواده وظیفه مراقبت گروه های سنی از جمله مادران باردار و کودکان زیر 5 سال که اکثریت از لحاظ اقتصادی کم برخوردارند، را به عهده دارند.
وی افزود: این همایش فرصتی است که تا این خانواده ها به خصوص کودکان زیر 5 سالی که سوء تغذیه دارند که پیامدهای جبران ناپذیری دارد تحت حمایت قرار گیرند. البته بسیاری از کارکنان مراکز بهداشتی به دلیل فقر موجود در مناطق تحت پوشش دانشگاه، کمک های نقدی و غیر نقدی به این خانواده می کنند که پیشنهاد می کنم از آنها هم کلیپی تهیه شود تا برای اشاعه فرهنگ خیر در این همایش پخش شود.
سپس الهام ذوقی نماینده دانشکده داروسازی اظهار کرد: از این دانشکده خواسته شد که نامه ای برای شرکت های دارویی تهیه و ارسال شود و میزان کمک های نقدی و غیر نقدی خود در حوزه آموزش، پژوهش و درمان را اعلام کنند و برای اسپانسری این همایش همکاری کنند.
ایرج نعمتی مسئول کمیته تبلیغات نیز در سخنانی گفت: پوسترهای همایش طراحی شده و در مرحله ی نهایی شدن است ولی در مورد کلیپ باید بگوم که واحد ها فیلم ها و عکس های مورد نظر خود را هرچه سریعتر به دفتر دانش آموختگان برسانند تا برای همایش گردآوری و تدوین شود.
آرزو سلطانی فر نماینده معاونت درمان دانشگاه پیشنهاد کرد: مراسم تقدیر از مددکاران اجتماعی که در مراکز درمانی فعالیت می کنند و بیشتر آنها رابط خیرین سلامت هستند نیز در همین همایش گنجانده شود.
وی همچنین در مورد کمیته تبلیغات و وظایف آن پیشنهاداتی ارائه داد و اظهار کرد فضای غرفه ها در نمایشگاه باید متنوع تر شود تا فضا برای جذب خیرین و همکاری بیشتر آنها فرهم گردد.
رحیم چهرازی از حراست،دانشگاه در خصوص وظایف این واحد در برگزاری این همایش گفت: تمامی وظایفی که به عهده این واحد گذاشته شود به نحو احسنت انجام خواهد گرفت. استفاده درست از مدیریت زمان،ساخت کلیپ های مرتبط و استقبال از خیرین با اهدا یک شاخه گل در بدو ورودشان در برگزاری بهتر این همایش مثمر ثمر خواهد بود.
در پایان دکتر محمد مومنی مشاور هنری دانشگاه، قباد ظفری معاون مدیریت نظارت و توسعه امور عمومی و فاطمه رحیمی کیان نماینده دانشکده پرستاری مامایی نیز پیشنهادهای خود را برای هرچه بهتر برگزار شدن همایش ارائه داد.

خبر: مقدم
عکس: ایرج نعمتی، داود فرامرزی

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *