دکتر کریمی رییس مرکز قلب تهران: از نظر من مهمترین عنصر انسانی در بیمارستان «بیمار» است و بقیه از پزشک و پرستار گرفته تا کارمند و کارگر همه حلقه‌های زنجیره‌ی ارایه خدمت و در جایگاه خود مهم‌اند

در آستانه برگزاری دویست و ششمین همایش سلامت و زندگی با محوریت نقش کارگران حوزه سلامت، استاد دکتر عباسعلی کریمی، رئیس مرکز قلب تهران، در گفتگو با خبرنگار دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان، بر اهمیت و جایگاه حیاتی این قشر در نظام سلامت تاکید کرد.

دکتر کریمی با اشاره به ۲۳ سال سابقه مدیریت خود در بیمارستان‌ها، اظهار داشت: از دیدگاه من، بیمارستان مجموعه‌ای بسیار پیچیده و در عین حال حیاتی در راستای بازیابی سلامت جامعه محسوب می‌شود.

 وی با تصریح بر این نکته که عموماً با شنیدن نام بیمارستان، ذهن‌ها متوجه نقش پزشکان و پرستاران می‌شود، افزود: اما به اعتقاد من، بیمارستان از طیف وسیعی از نیروها در سطوح مختلف تشکیل شده است که همگی به مثابه حلقه‌های یک زنجیر به یکدیگر پیوسته و هدف مشترکشان، بهبود و بازگشت سلامتی به بیمارانی است که به این مرکز مراجعه می‌کنند. 

رئیس بیمارستان مرکز قلب در ادامه گفت: از ابتدای تصدی مسئولیت در اداره بیمارستان ها، همواره این حلقه‌های به هم پیوسته را مدنظر قرار داده‌ام و معتقدم که هر یک از این نیروها، جایگاه و اهمیت ویژه‌ای در ارائه خدمات مطلوب دارند. 

دکتر کریمی با تاکید بر محوریت بیمار در فرآیند درمان، خاطرنشان کرد: از منظر من، مهم‌ترین فرد در بیمارستان، بیمار است و تمامی تلاش‌های کارکنان، اعم از پزشکان، پرستاران، نیروهای پشتیبانی و خدمات، در جهت کمک به بازیابی سلامت همین فرد ارزشمند صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به نقش حیاتی کارگران حوزه سلامت، بیان کرد: یکی از سنت‌های پسندیده‌ای که در بیمارستان ما جاری بوده و همواره برای حفظ آن کوشیده‌ایم، برگزاری نمادین مراسم روز کارگر در یازدهم اردیبهشت ماه است. این اقدام با هدف برجسته ساختن نقش و جایگاه کارگران در این حلقه‌های درهم تنیده در بیمارستان صورت می‌گیرد. 

دکتر کریمی افزود: تیم سلامت متشکل از تمامی انسان‌های شریفی است که در بیمارستان به ارائه خدمت مشغول هستند و ضروری است که در این روز، قدردان جایگاه و خدمات ارزشمند این عزیزان باشیم. من نیز در طول سال‌های خدمت خود، همواره تلاش کرده‌ام تا با در نظر گرفتن ابعاد مختلف کاری ایشان، از جمله حقوق انسانی، جایگاه مالی و رفاه این قشر که به اعتقاد من، حلقه‌ای مهم در اداره‌ی بیمارستان هستند، سپاسگزار زحماتشان باشم. همکاران من در سایر بیمارستان‌ها نیز باید این حلقه‌ها را به طور ویژه مورد توجه قرار دهند و تلاش ما همواره بر این بوده است که این مهم در ساختار سازمانی ما نهادینه شود.

 رئیس بیمارستان مرکز قلب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش خود کارگران در برگزاری مراسم روز کارگر در بیمارستان، به خاطره‌ای از یکی از این جشن‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از به یادماندنی‌ترین و زیباترین روزهای بیمارستان ما در سال‌های گذشته، یازدهم اردیبهشت ماه بوده است که کارگران با ابتکار و سلیقه خود و با حمایت بیمارستان و تایید مدیریت، یکی از بهترین جشن‌ها را رقم زدند. به عنوان نمونه، در یکی از سال‌ها، از تمامی هفت قومیتی که در بیمارستان ما مشغول به کار بودند، دعوت کردیم تا گروه‌هایی را از میان خود انتخاب کرده و به شکلی جذاب، آیین‌ها و رقص‌های محلی خود را در بیمارستان به نمایش بگذارند. شور و نشاط این مراسم برای تمامی پرسنل بیمارستان، به ویژه در رده‌های مختلف، به حدی بود که تا مدت‌ها انرژی مضاعفی در فضای بیمارستان محسوس بود. در پایان این مراسم نمادین، تمامی این هفت گروه با هم دست دادند و سرود ای ایران را همخوانی کردند و من در آن لحظه عمیقاً تحت تاثیر قرار گرفتم. مشاهده این میزان تعصب و صمیمیت در محیط کار از سوی این عزیزان، بسیار ارزشمند بود.

 دکتر کریمی در پایان تصریح کرد: برگزاری روز کارگر در بیمارستان از نظر من، دارای ارزش و مفهوم والایی است، همانند سایر مناسبت‌هایی که برای قدردانی از پرستاران و پزشکان برگزار می‌کنیم. امیدوارم تمامی همکارانی که در دانشگاه ما مسئولیت اداره بیمارستان‌ها را بر عهده دارند، با در نظر گرفتن این رویکرد، این روز را گرامی بدارند و در حد توان، از نظر مادی و معنوی، به جایگاه شایسته این عزیزان توجه کنند.

فاطمه رمضانی
خبرنگار

فاطمه رمضانی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *