دکتر اینانلو قداست پزشکی را اختیاری خواند که خدا برای شفای بیماران به پزشک داده است

دکتر سید حسن اینانلو دانش‌آموخته دانشگاه علوم پزشکی تهران، ورودی بهمن ۱۳۷۳ و فارغ‌التحصیل در سال ۱۳۸۱ است. وی دوره دستیاری را از سال ۱۳۸۱ تا سال ۱۳۸۶ در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مرکز شهید لبافی‌نژاد گذراند و دوره فلوشیپی را نیز در همین دانشگاه به اتمام رساند. در سال ۱۳۹۴ به دانشگاه علوم پزشکی تهران برگشت و به عنوان هیات علمی مشغول به کار شد. وی در بورد تخصصی ارولوژی جزو ده درصد اول در ایران بود و در سال ۲۰۰۷ در بورد تخصصی اروپا رتبه سوم را کسب کرد. به مناسبت روز پزشک و برگزاری جشن تقدیر از مفاخر پزشکی دانشگاه گفتگویی با ایشان داشتیم که در پی می خوانید.

دکتر اینانلو در مورد مراسم تجلیل از اساتید بازنشسته بیمارستانهای دانشگاه، گفت: اساتید  بیشتر عمر خود را در دانشگاه میگذرانند و سال‌هایی که می توانند مولد باشند و به جامعه خدمت کنند را در دانشگاه مشغولند و تجربیات بسیار گران‌بهایی را  کسب می‌کنند. حتی پس از دوران خدمت همچنان به دانشگاه و دانشجویان علاقه دارند و برای برگشتن به دانشگاه همیشه آماده اند.
دکتر اینانلو تصریح کرد: در بین استادان هستند افرادی که پر از تجربه و علم و بخشی از تاریخ پزشکی کشور هستند که می‌توانند به پیشبرد اهداف آموزشی و درمانی به دانشگاه کمک کنند.
وی تاکید کرد: دانشگاه باید ساز و کاری فراهم کند که حضور این اساتید در دانشگاه پررنگ‌تر شود و فکر نکنند که با بازنشستگی ارتباطشان با دانشگاه قطع می شود و متاسفانه در طی سال‌های اخیر به خصوص در جامعه‌ی دانشگاهی کشور این اتفاق افتاده و به آسیبی جدی تبدیل شده است.
رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) در باره‌ی پایان خدمت استادان و بازنشسته شدن آنها خاطر نشان کرد: برای اساتید، بازنشستگی به خصوص در حوزه علوم پزشکی مفهومی ندارد. در اصل طبابت بازنشستگی ندارد. دانشگاه هم باید برای انتقال تجربیات این اساتید به پزشکان جوان و دانشجویان فرصتهایی برای حضور آنها در دانشگاه و بیمارستانها ایجاد کند.
دکتر اینانلو در پاسخ به این سوال که اساتید چطور می توانند در تعاملات اجتماعی یا برخورد با دانشجوها موفق عمل کنند اظهار کرد: مهمترین شرط تعاملات خوب اجتماعی خواستن است که موجب موفقیت در این حوزه می شود. همچنین صرف وقت برای انتقال تجربیات به دانشجویان بسیار مهم است. اساتید به این صورت ارتباط بهتر با دانشجویان و بیماران برقرار خواهند نمود. البته دانشگاه نیز وظایفی در این مورد دارد که در حین کار با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ارتباطاتی که با اساتید دارد مسیرهای درست و علمی ارتباط با دانشجو را به اساتید آموزش می‌دهد.
دکتر اینانلو در مورد روز پزشک اضافه کرد من خدا قوت عرض می‌کنم به همه‌ی اطبا و اساتید پزشکی و همینطور دانشجویان عزیزی که در حال تحصیل هستند. تاکید دارم که پزشکی یک رشته‌ی مقدس است  و قداست آن به دلیل درمان بیماران به دست پزشکان و البته به اذن خداوند متعال انجام می گیرد. در حقیقت اختیاری که خداوند برای شفای بیماران به پزشکان داده این رشته را مقدس می‌کند.

کلمات کلیدی
فریبا  مقدم
خبرنگار

فریبا مقدم

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *