دکتر گتمیری در دیدار دبیر کمیته خیرین معاونت دانشجویی بر مدون سازی نیازهای دانشجویان به منظور جذب حمایت حامیان تاکید کرد

در دیدار دکتر بیات با دکتر گتمیری رییس دفتر ارتباط با دانش آموختگان، بر تعامل و همکاری برای جذب کمک های مالی به خوابگاه های دانشجویی و مرتفع ساختن مشکلات دانشجویان تاکید شد.

 

در این دیدار دکتر مهتاب بیات دبیر کمیته خیرین معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه گفت: یکی از فعالیت‌های مهم مرکز مشاوره معاونت دانشجویی دانشگاه، تقویت مرکز مشاوره کوی است. در این زمینه ضمن مذاکراتی که با دکتر کبریایی زاده انجام گرفته ساخت مرکز مشاوره‌ی کوی با کمک خیرین آغاز شده تا خدمات بهتری به دانشجویان ارایه شود.

دکتر بیات فضای نامناسب خوابگاه ها را یکی دیگر از مشکلات مهم معاونت دانشجویی عنوان کرد و افزود: بسیاری از خوابگاه‌های دانشجویی فضای دلگیر و بی روح دارند. کمبود 200 یخچال و 500 تخت مناسب در شان دانشجویانی نیست که قرار است در آینده سفیران سلامت این کشور باشند.

وی ادامه داد: امیدواریم دفتر ارتباط با دانش آموختگان و بنیاد علمی فرهنگی استاد بهادری همچون گذشته ما را در مرتفع ساختن این مشکلات یاری کنند. بسیاری از دانش آموحتگان این دانشگاه در خارج از کشور برای کمک به رفع مشکلات دانشجویان آماده همکاری هستند که با مرتبط کردن این معاونت به آنها توسط این دفتر، امیدواریم بتوانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

در ادامه آراسته همکار دیگر دبیرخانه خیرین دانشگاه گفت: معاونت دانشجویی با ارسال نامه‌ ای به اساتید دانشگاه از آنها خواسته با همدلی و مشارکت در رفع مشکلات و نیازهای دانشجویان سهیم باشند تا دانشجویانی را که نزد ما امانت هستند با حال و حس خوب به جامعه تحویل دهیم.

سپس دکتر سیدمنصور گتمیری رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه، با خوش آمدگویی و تقدیر از دکتر بیات برای پیگیری مشکلات دانشجویان، گفت: دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان دانشگاه و بنیاد علمی فرهنگی استاد بهادری در جذب کمک های خیرین به دانشگاه سابقه‌ی نسبتا طولانی دارند. در ایجاد زمینه‌ های کمک به دانشجویان، تامین هزینه‌ی کمک به امور رفاهی خوابگاه‌ها و از موارد دیگر در حد توان کمک کرده است.

وی ادامه داد: دانشجو ممکن است در جریانات عاطفی، اقتصادی و با سیاسی تحت فشار قرار گیرد و با شکست و دوگانگی مواجه شود حتی گاهی خود را بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌های جامعه درگیر فضای مجازی کند و مشکلاتی به وجود آورد یا ممکن است دچار مشکلات خانوادگی شود. متاسفانه گاها خانواده‌ها توانایی و تجربه لازم برای آگاه کردن فرزند خود را ندارند بنابراین حضور افراد با تجربه ای همچون شما در کنار دانشجویان در هنگام این تنش‌ها و راهنمایی کردن آنها قطعا در کاهش این آسیب‌ها بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

دکتر گتمیری ادامه داد: در رابطه با جلب حمایت فارغ التحصیلان خارج از کشور باید توجه شود که معمولا حامیان علاقه دارند در محیطی کمک کنند که شفافیت وجود دارد و این مسیله باعث تشویق آنان به حمایت می شود. حامیانی که تمایل به کمک دارند مایلند به صورت فعال مواردی را که حمایت می‌کنند بشناسند و در جریان روند آن قرار گیرند. پس باید هر موردی که نیاز به حمایت مالی دارد را شناسنامه‌دار کنید و به قیمت روز محاسبه مالی انجام شود و به صورت دقیق تعداد اقلام درخواستی را ذکر کنید تا امکان جذب کمک باشد.

وی ادامه داد: همچنین می‌توانید تابلویی در خور شان از اساتید و حامیان به همراه پیامی از طرف ایشان تهیه کنید و در کنار موارد تامین شده توسط حامیان قرار دهید تا انگیزه‌ای برای دانشجویان باشد که البته این کار یک نوع فرهنگ سازی تلقی خواهد شد تا بتوانید بازخوردی از دانشجویان به آنها بدهید که این کار می تواند انگیزه ای برای جلب کمک های بعدی باشد. می توانید در مواردی قبل و بعد فعالیت‌های انجام شده را به سمع آنها برسانید.

دکتر گتمیری تصریح کرد: همان اندازه که در جذب حامی برای کمک به دانشگاه فعال هستیم باید در انعکاس کمک‌ها و نگهداری آنها هم فعال باشیم. به موازات شروع فعالیت شما در این زمینه باید اخبار آن در سایت دفتر و بنیاد علمی فرهنگی استاد بهادری منعکس شود.

در پایان این دیدار، ایرج نعمتی مدیر سایت و اطلاع رسانی دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان گفت: به نظر من برای اینکه درخواست‌ها و نیازهای دانشجویان بهتر در معرض دید حامیان قرار بگیرد نیاز به تهیه فیلم مستند از این نیازهاست تا اهمیت موضوع به نمایش گذاشته و بطور شفاف اطلاعات کامل به حامیان داده شود تا آنها از کمک‌هایی که می‌خواهند انجام دهند مطلع شوند.

فاطمه رمضانی
خبرنگار

فاطمه رمضانی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *