استاد پاسالار، استاد تمامی که تا پایان کار دانشجو باقی ماند.

 

اینبار تالار عزلت میزبان آخرین کلاس درس معلمی بود که هدفش معلمی نبود ولی با یک اتفاق کوچک تبدیل به آموزگاری شد که امروز با رفتنش اشک در چشم همه شاگردانش حلقه زده بود.

دکتر پروین پاسالار از اعضای هیات علمی خوشنام و محبوب دانشگاه علوم پزشکی تهران در گروه بیوشیمی بالینی، در آبادان به دنیا آمد و تحصیلاتش را تا مقطع دیپلم در آبادان گذراند. در سال 1356 لیسانس و در سال 1364 وارد دوره دکترای بیوشیمی بالینی و سال 1369 فارغ‌التحصیل شد. از همان سال 1364 که دوره دکترا را آغاز کرد، به‌ عنوان مربی و هیات علمی دانشگاه پذیرفته شد. کارهای پژوهشی و طرح‌های تحقیقاتی بیشماری منجمله پژوهش‌گر بیوشیمی (H-index: 29) تالیف و ترجمه‌ی کتب علمی متعدد در کارنامه کاری او دیده می شود. دکتر پاسالار معتقد است دانشجو مانند کبوتری است که باید به او آموزش پرواز داد و نباید او را در قفس نگهداشت.

مراسم خداحافظی و آخرین کلاس درس دکتر پاسالار سه شنبه 29 فروردین 1402 در تالار عزلت دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور جمع کثیری از اساتید و دانشجویان برگزار شد.

پس از تدریس دکتر پاسالار چند تن از دانشجویان به نمایندگی از طرف حضار برای ادای احترام و قدردانی از زحمات دکتر پاسالار چند جمله ای سخنرانی کردند.

این خداحافظی با گرفتن عکس دسته‌جمعی در سر درب دانشکده پزشکی پایان یافت.

کلمات کلیدی
فریبا  مقدم
خبرنگار

فریبا مقدم

1 نظر برای این مطلب وجود دارد

سهیلا سلمانیان

سهیلا سلمانیان

02/01/31 - 17:06

در روزگاری که …گفت آن که یافت می نشود آنم آرزوست…… یکی از افتخاراتم آشنایی و همنشینی با استاد بزرگوار پروین پاسالار است. از بزرگی ایشان همین بس که علاوه بر تدریس درس زندگی و انسانیت در کلاس هایشان،مدرس انسانیت در تمامی مراحل زندگیشان بوده اند.تنها با سبک ساده زیستی و انسانگرایانه شان. حضورشان بی اختیار درس انسانیت را بذر افشانی می کرد. با آرزوی بهترینها برایشان

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *