سمینار یکروزه تعهد حرفه ای در نظام سلامت استان قزوین

مدیرعامل بیمارستان مهرگان قزوین در سمینار تعهد حرفه‌ای: بیمارستان باید تکیه‌گاه پرسنل خود باشد تا آنان با احساس تعلق سازمانی خدمت کنند و دچار فرسودگی نشوند

به گزارش روابط عمومی دفتر ارتباط با دانش آموختگان در مراسم تاسیس شعبه دفتر ارتباط با دانش آموختگان در قزوین دکتر تبریزی مدیر عامل بیمارستان مهرگان در رابطه با تعهد حرفه ای گفت: نگاه بیمارستانی در تعهد حرفه‌ای و چالش‌ها و وظایف آن، خدمات کیفی و ایمنی بیمار سه وجه دارد: وجه شاخص و عمده پزشک است و بخش بعدی پاراکلینیک و بخش سوم بخش مدیریتی مرکز است. آنچه که در مورد مدیریت مرکز مهم است بحث زیرساخت‌هاست که باید ایمن باشد. متاسفانه به دلیل ایمن نبودن و استاندارد نبودن زیر ساخت‌ها شاهد خسارات و اتفاقات ناگواری هستیم. با توجه به اینکه تجهیزات بیمارستانی با توجه به پیشرفت علم در تشخیص و درمان موثرند تامین این تجهیزات از وظایف بخش مدیریتی است اما شکاف بین هزینه و تعرفه باعث خواهد شد که کیفیت پایین بیایید و بیمارستان به روز نشود و این خود تهدیدی جدی در بخش مدیریت است.
وی در ادامه به حوزه‌ی اختیارات مدیران اشاره کرد که شامل بهبود بهره‌وری، بهبود پرت ها و مدیریت منابع انسانی است و در مدیریت منابع انسانی بحث انگیزه‌ی کاری، آموزش کادر پرستاری و اداری را در بهبود کیفیت خدمات بسیار مهم دانست و گفت: مسایلی از قبیل مسائل معیشتی و مالی نیاز هست مورد توجه قرار گیرند و یک اصل وجود دارد اینکه اگر به پرسنل توجه داشته باشیم آنها نیز به بیماران ما توجه خواهند داشت.
وی در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم بتوانیم در این جلسات راهکارهایی را جستجو کنیم تا دچار فرسودگی در بخش درمان نشویم پیشگیری را در نظر بگیریم و به گونه ای عمل کنیم که بیمارستان به عنوان تکیه‌گاهی برای پرسنل باشد و احساس تعلق خاطر به بیمارستان داشته باشند.

فاطمه رمضانی
خبرنگار

فاطمه رمضانی