تشکیل جلسه مسئولین دفتردانش آموختگان با نمایندگان دستیاران

تشکیل جلسه مسئولین دفتردانش آموختگان با نمایندگان دستیاران

در جلسه مسئولین دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان با نمایندگان دستیاران بیمارستان‌ها دکتر بهادری بر نقش دانش‌آموختگان در ارتباطات بین‌المللی دانشگاه‌ها تأکید کرد.

 
این جلسه با حضور دکتر بهادری، رئیس، دکتر گتمیری،  قائم‌مقام، دکتر سیداحمدیان، دبیر و مریم زاهدی مدیر امور عمومی دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان و نمایندگان دانشجویان PhD و دستیاران بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران روز دوشنبه 21 اردیبهشت 94 در دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان برگزار شد.
دکتر بهادری در این جلسه با تأکید بر نقش و اهمیت دانش‌آموختگان در ارتباطات بین‌المللی دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران در تربیت گروه‌های تخصصی و فوق تخصصی که استادان سایر دانشگاه‌ها خواهند بود نقشی مهم داشته و دارد. همان‌طور که همه می‌دانید این دانشگاه اولین دانشگاه کشور بوده و جنبه ملی دارد. ازآن‌جهت ملی است که سایر دانشگاه‌ها یا توسط اساتید این دانشگاه و یا توسط دانش‌آموختگانی که در این دانشگاه تربیت‌شده‌اند  تأسیس‌شده‌اند. 
وی دانش‌آموختگان  گروه‌های مختلفی دانشگاه را از سرآمدان هر رشته عنوان کرد و افزود: برای دانشگاه تهران افتخار است که بهترین‌ها دانشجویان را برای تحصیل و بهترین استادان را برای تدریس در این دانشگاه میزبانی می‌کند و دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان حفظ ارتباط بین دانش‌آموختگان و دانشگاه را از اهداف اصلی خود می‌داند و برنامه‌هایی را در حال اجرا و برنامه‌ریزی دارد و برای انجام این فعالیت‌ها به همکاری و همیاری دانش‌آموختگان آن  نیاز دارد.  
رئیس دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان از حاضرین در جلسه خواست، ضمن حفظ ارتباط خود، با ارائه نظرات، پیشنهاد‌ها و انتقادات این دفتر را برای برنامه‌ریزی فعالیت‌های آتی خود یاری نمایند.
در ادامه جلسه دکتر گتمیری قائم‌مقام دفتر نیز هدف از برگزاری این جلسه را آشنایی بیشتر رزیدنت‌های دانشگاه با فعالیت‌های دفتر دانست و افزود: دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان به‌منظور حفظ ارتباط دانش‌آموختگان و دانشگاه تأسیس شده است و هدف از این ارتباط نیز ایجاد همکاری و همیاری بین دانش‌آموختگان با دانشگاه محل تحصیل آن‌هاست که این به نفع هر دو طرف خواهد بود. 
وی در ادامه  با اشاره به تاریخ تأسیس دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان در سال 85 گفت:  این دفتر توانسته با سرعت و شتاب زیادی ارتباط خود را با بسیاری از دانش‌آموختگان برقرار نماید، چندین کانون زیر نظر دفتر ایجادشده که هر یک از آن‌ها اساسنامه خود را دارند و با سلیقه خودشان کانونشان را اداره می‌کنند. 
قائم‌مقام دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان به‌عنوان نماینده کانون‌های دانش‌آموختگان پزشکی عمومی 61، متخصصین داخلی و دوره فوق تخصصی نفرولوژی ضمن بیان تجربیات و همکاری‌هایی که این کانون‌ها با دفتر ارتباط دانش‌آموختگان داشته‌اند، گفت: خوشبختانه در دانشگاه و این دفتر پتانسیل‌های زیادی برای برقراری ارتباط وجود دارد و همفکری با دانش‌آموختگان مقاطع و سال‌های مختلف ما را در شناسایی شیوه‌هایی که می‌تواند این ارتباط دوطرفه را گسترش دهد یاری خواهد داد.
دکتر گتمیری در تشریح فعالیت‌های دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان گفت: تهیه و انتشار نشریه الکترونیک ارمغان دانش‌آموختگان، برگزاری جلسات هم‌اندیشی با دانش‌آموختگان پیشکسوت دانشگاه، تأسیس دفاتر در دانشکده‌ها و تشکیل جلسات مستمر با حضور مسئولین این دفاتر، ساخت ایمیل دانش‌آموختگی، برپایی برنامه‌های فرهنگی و بازدید از اماکن و فضاهای مختلف و برگزاری برنامه‌های علمی و آموزشی مشترک با کانون‌های زیرمجموعه دانشگاه ازجمله این فعالیت‌هاست.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه دانشگاه خانه دوم دانش‌آموختگان آن است گفت: دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان سعی در ایجاد بسترهای مناسب برای ایجاد و حفظ ارتباط دانش‌آموختگان و دانشگاه دارد و تشکیل این جلسه نیز مقدمه‌ای برای آشنایی دستیاران با این دفتر می‌باشد.
دکتر محمدرضا سیداحمدیان دبیر دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان نیز با تأکید بر تقویت ارتباط دانش‌آموختگان با دانشگاه گفت: این ارتباطات می‌تواند برای فارغ‌التحصیلان سال‌های مختلف دانش‌آموختگان فواید کوتاه‌مدت و بلندمدت به همراه داشته باشد. 
وی پس از ارائه گزارش مختصری از جشن‌های فارغ‌التحصیلی برگزارشده در دانشگاه گفت: پس از نظرسنجی و بررسی نقاط ضعف و قوت جشن‌های گذشته، مقررشده است که چهارمین جشن تالار وزارت کشور روز سه‌شنبه 12 خردادماه برگزار شود و ازآنجاکه این سالن ظرفیت پذیرش همه دانشجویان و 2 نفر همراه آنان را ندارد برای هر مقطع سهمیه‌ای در نظر گرفته‌شده است که این موضوع از طریق شیوه‌های مختلف ازجمله برگزاری جلسات متعدد با نمایندگان دانشجویان، ارسال پیام کوتاه به دانشجویان، و درج خبر در سراچه‌ها و شبکه‌های اجتماعی آنلاین به دانشجویان داوطلب شرکت در چهارمین جشن یکپارچه اطلاع‌رسانی شده است. 
دکتر سید احمدیان دانش‌آموختگان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای عمومی و دکترای تخصصی را ازجمله مخاطبین جشن یکپارچه دانش‌آموختگان دانشگاه عنوان کرد و افزود،  با توجه به آمار فارغ‌التحصیلان دانشگاه در مقاطع مختلف در جشن‌های گذشته، حضور دانش‌آموختگان مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترای عمومی پررنگ‌تر بود و با توجه به اینکه نقش هیچ‌یک از دانشگاه‌های علوم پزشکی در تربیت نیروهای تخصصی و فوق تخصصی به‌اندازه دانشگاه علوم پزشکی تهران نیست، هدف از تشکیل این جلسه نیز آشنایی دانش‌آموختگان گروه‌های تخصصی و فوق تخصصی  با اهداف این جشن است و امیدواریم که با انتقال مطالب این جلسه به سایر دستیاران توسط شما عزیزان، شاهد حضور هرچه بیشتر شال سفیدها یعنی مقطع PhD  و متخصصین و فلوشیپ ها باشیم و بتوانیم عظمت و شکوه دانشگاه علوم پزشکی تهران را بیشتر و بهتر  به تصویر بکشیم.
دبیر دفتر در ادامه از دستیاران و رزیدنت‌ها خواست به‌عنوان نماینده برگزاری جشن را به اطلاع هم‌گروهی‌های خود برسانند تا با ثبت‌نام به‌موقع در سایت تعداد شال سفیدهای مراسم بیشتر شود.
مریم زاهدی مدیر امور عمومی دفتر نیز یکی از اهداف برگزاری جشن یکپارچه را جمع‌آوری اطلاعات دانش‌آموختگان و ایجاد ارتباط با دانش‌آموختگانی که به‌زودی این دانشگاه را ترک می‌کنند دانست و افزود، از طریق اطلاعاتی که از آدرس،  ایمیل و شماره تماس آنان به دست می‌آوریم می‌توانیم به تمام دانش‌آموختگان دانشگاه دسترسی داشته باشیم و از این طریق با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و زمینه انجام فعالیت‌های مشترک را به وجود آوریم.
وی ضمن توضیحاتی در خصوص نحوه ثبت‌نام و درج اطلاعات داوطلبان شرکت در مراسم، از میهمانان حاضر در جلسه خواست، نسبت به ثبت‌نام داوطلبین شرکت در مراسم در سایت به سایر دستیاران اطلاع‌رسانی نمایند تا برنامه‌ریزی مناسب برای حضور آنان و همراهانشان صورت گرفته و موجب رضایت خاطر آنان شود.
در ادامه جلسه نیز دستیاران ارشد حاضر در جلسه نظرات خود را در خصوص تقویت ارتباط بین دانش‌آموختگان، برنامه‌ریزی جهت استفاده از نتایج این ارتباط، حضور دانش‌آموختگان پیشکسوت در جشن‌های دانش‌آموختگی، جمع‌آوری اطلاعات کامل دانش‌آموختگان در زمینه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی، ارائه برنامه‌های پیشنهادی به دانش‌آموختگان گروه‌های مختلف تخصصی و فوق تخصصی، استفاده از تجربیات دانش‌آموختگان در بازنگری برنامه‌های مختلف و تشکیل اتاق فکر ارائه کردند.
کلمات کلیدی