جلسه نقد و بررسی نقاط ضعف و قوت دومین جشن یکپارچه دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد
در اولین جلسه بعد از برگزاری دومین جشن یکپارچه دانش آموختگان دانشگاه، مسئولین برگزاری این مراسم طی جلسه به بررسی نقاط ضعف و قوت این مراسم پرداختند
در اولین جلسه بعد از برگزاری دومین جشن یکپارچه دانش آموختگان دانشگاه، مسئولین برگزاری این مراسم طی جلسه به بررسی نقاط ضعف و قوت این مراسم پرداختند.
بنابر گزارش دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه، در این جلسه که در تاریخ 16/7/92 و با حضور مسئولین دفاتر ارتباط با دانش آموختگان دانشکده های تابعه برگزار شد، ابتدا دکتر بهادری رئیس این دفتر ضمن خیر مقدم و تشکر از همکاران ومسئولین برگزاری دومین جشن یکپارچه دانش آموختگان گفت: جشن های بزرگ با مسئولیت های زیاد همواره با مشکلات زیادی روبرو است و این مشکلات خاص دومین جشن یکپارچه نبوده و در اکثر دانشگاه های بزرگ دنیا چنین مشکلاتی دیده می شود.
وی یادآور شد این جشن منحصر برای کسی نیست و تمام انتقادات و اشکالات آن باید به صورت مکتوب گردآوری شده و طی جلسه ای با حضور مسئولین کمیته این مراسم بررسی برای هریک نیز راهکاری تهیه شود تا بتوان از نتایج آن برای بهتر برگزار شدن مراسم سال بعد استفاده کرد. باید توجه داشته باشیم برگزاری کار تیمی در بسیاری از موارد بخصوص که حجم آن وسیع باشد مشکل تر از برنامه های کوچکتر است اما این را در نظر داشته باشیم که بسیاری از انتقادات و ایرادات مطرح به این مراسم قابل حل می باشد.
دکتر بهادری تاکید کرد تا آمار و اطلاعات مربوط به تعداد دانش آموختگان، خانواده ها و استادان شرکت کننده در این مراسم را به صورت مکتوب تهیه کرده و به همراه کل فعالیت ها و هزینه های انجام شده در اختیار ریاست محترم دانشگاه قرار دهیم.
وی در ادامه گفت: آنچه بیشتر از موارد دیگر باید برای اینچنین برنامه ها بایدلحاظ شود تبلیغات مناسب از این مراسم است و باید بدنبال راهکارهای اصلی برای انعکاس آن از طریق رسانه ها باشیم چراکه تبلیغات مناسب در جذب مخاطب بسیار مهم است. رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه درادامه با اشاره به انتخاب سالن سرپوشیده مجموعه ورزشی آزادی که یک فضای کاملا ورزشی است گفت: به دلیل کمبود فضاهای فیزیکی که مناسب برای برگزاری چنین مراسمی باشند، تصمیم به برگزاری آن در فضایی خارج از دانشگاه گرفته شد ولی برگزاری این مراسم در فضایی متعلق به دانشگاه یکی دیگر از مواردی است که باید برای سالهای بعد توجه شود. چراکه برای اولین دانشگاه علوم پزشکی کشور بسیار مهم است که مهمترین و بزرگترین واقعه دانشگاهی را در فضایی در داخل دانشگاه برگزار شود و بهتر است که در برنامه ریزی برنامه های بعدی حتما این مورد را پیگیری و اجرا نماییم.
رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان در ادامه از برگزاری مراسم ویژه ای برای تقدیر دست اندرکاران این مراسم با حضور مسئولین دانشگاه خبر داد و افزود، این جشن علی رغم تمام مشکلاتی که در دانشگاه به دلیل انتزاع دو دانشگاه ایران و تهران، تغییر مدیریتی درسطح وزارت خانه و دانشگاه و مشکلات اقتصادی وجود داشت به همت شما همکاران به خوبی برگزار شد و امیدوارم که دیگربرنامه های پیش روی این دفتر نیز با همین همدلی و مشارکت به خوبی برگزار شود.
وی با اشاره به در پیش بودن چهارمین کنگره استاد یلدا گفت: کنگره شامل سه بخش اصلی افتتاحیه، بخش علمی و اختتامیه است و دفتر ارتباط با دانش آموختگان بخش اعظم برگزاری مراسم را به عهده گرفته است. وی همچنین از مسئولین دفاتر دانشکده ها خواست تا در اطلاع رسانی این کنگره در دانشکده تمام تلاش خود را به کار برده و در برگزاری این مراسم با مسئولین دفتر ارتباط با دانش آموختگان همکاری کنند.
در ادامه این جلسه دکتر گتمیری قائم مقام دفتر ارتباط با دانش آموختگان با اشاره به احتمال زیاد عدم برگزاری جشن به دلیل مسئله انفکاک دو دانشگاه گفت: برگزاری جشن مدیون همت استاد و همکاران دفتر ارتباط با دانش آموختگان است و با پیگیری های این دفتر، مراسم با شکوه هرچه بیشتر برگزار شد و باید این موضوع را با حالت کنسل شدن آن مقایسه کرد نه با مراسم سال قبل که در شرایطی کاملا عادی و رو به بهبود دانشگاه برگزار شد. وی ادامه داد: کارهای بزرگ همیشه احتمال نارضایتی را بالا می برد و نمی توان همه را راضی نگه داشت. در مجموع باید گفت که زحمات زیادی برای این مراسم کشیده شده بود ولی به دلیل مشکلاتی که برای دانشگاه بروز کرده بود مانع از احساس توأم با غرور آن و رضایت شرکت کنندگان شد.
دکتر گتمیری انتخاب نامناسب محل برگزاری مراسم به دلیل دوری از محل دانشگاه و عدم تطابق فضا با شرکت کنندگان را از دلایل مهم ایجاد نارضایتی برای شرکت کنندگان عنوان کرد و افزود: به نظر می رسد برگزاری این مراسم در فضایی مناسب جمعیت شرکت کننده، شکوه مراسم را بیشتر به تصویر می کشید. وجود فاصله زیاد بین دانش آموختگان و خانواده های آنها شاید یکی دیگر از دلایل این نارضایتی بود که به نظر می رسد با استفاده از صفحات نمایشی بزرگتر این احساس دوری را می توانستیم کاهش دهیم. خلاصه اینکه انتخاب محل و مدیریت های جزئی سالن ورزشی نقطه منفی شد برای هدر رفتن زحمات تیم اجرایی و بروز نارضایتی برای دانش آموختگان.
وی برگزاری چنین مراسم بزرگی در فضاهایی خارج از دانشگاه را به دلیل عدم آشنایی با اجزاء و افراد زیر مجموعه آن آسیب پذیر عنوان کرد و افزود: تجربه استفاده از فضاهای موجود دانشگاه به مدیریت بهتر برنامه کمک کرده و دغدغه های تیم اجرایی کاهش می دهد و برای برای برنامه های مشابه در سالهای آتی بهتر است به دنبال جایی باشیم که شکوه مراسم لطمه نخورد.
قائم مقام دفتر با اشاره به تاخیر در برگزاری مراسم به دلیل عدم حضور مسئولین رده وزارتی افزود: شاید اگر چنین قید و بندهایی لحاظ نمی شد و برنامه بدون حضور مسئولین شروع می شد هم از نارضایتی ها کاسته می شد و دیگر این که پیوست مسئولین در طول مراسم می توانست موجب افزوده شدن بر شکوه مراسم شود.
وی یادآور شد در مجموع زحماتی که برای این مراسم کشیده شده بود کمتراز مراسم سال قبل نبود و چنین استنباط می شود که برگزاری این مراسم علی رغم تمام کاستی های موجود به عنوان یک جشن فاخر و با شکوه در دانشگاه مطرح است.
در بخش دیگری از این جلسه دکتر سیداحمدیان دبیر دفتر ارتباط با دانش آموختگان با اشاره به برگزاری چهارمین کنگره تازه ترین دستاوردهای پژوهش در پزشکی مولکولی، سلولی و بالینی یادآور شد برای استقبال بیشتر مخاطبین آن امسال هر پانل را با sms به مخاطبین اطلاع رسانی خواهیم کرد همه داوطلبان بتوانند از مطالب مورد علاقه خود در این کنگره استفاده کنند.
وی همچنین از بروز مشکل فنی در سایت دانش آموختگان خبر داد و گفت: همکاران انفورماتیک دانشگاه سعی بر رفع این مشکل دارند و به زودی این مشکل برطرف خواهد شد.
دبیر دفتر در خصوص برگزاری جشن فارغ التحصیلی سال گذشته در محیط دانشگاهی و فضای باز گفت: سال گذشته چیدن صندلی ها، و فضا سازی برای جشن از برگزارکنندگان مراسم انرژی زیادی گرفت. وبه دلیل این که زمان برگزاری جشن در خرداد ماه و محل آن در فضای داخل دانشگاه بود، تعداد شرکت کنندگان سال گذشته بیشتر بود و امسال دوری راه و تاخیر چند ماهه و برگزاری آن در ایام تابستان موجب کاهش تعداد شرکت کنندگان شد.
وی در ادامه طرح مشکل صوتی سالن و تاخیر در آغاز مراسم به دلیل انتظار حضور وزیر بهداشت را عمده انتقادات مراسم عنوان و خاطر نشان کرد: در جشن های بزرگ راضی نگه داشتن همه شرکت کنندگان ممکن نیست و مسئولین برگزاری دومین جشن یکپارچه تمام سعی خود را به کار بردند تا شرکت کنندگان از این مراسم راضی باشند. ولی به نظر می رسد بتوان برای مشخص شدن نقاط ضعف و قوت مراسم برگزار شده طی فرم پیشنهادات و انتقادات کلیه موارد را جمع آوری و با بررسی آنها برای رفع آنها برنامه ریزی کرد.
در ادامه این جلسه دکتر نوروزی مسئول دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشکده پزشکی، با اشاره به مسئولیت های دانشکده پزشکی که حفاظت مراسم و پذیرایی شرکت کنندگان بود گفت: تقریبا 50 نفر از نیروهای حراستی و انتظامات را برای این مراسم بسیج شده بودند و خوشبختانه دراین مراسم هیچگونه مشکلی برای مداخله همکاران حراست پیش نیامد. توزیع بسته های پذیرایی با محتوایی که در جلسات قبل از جشن تعیین شده بود و هدایت میهمانان در پارکینگ هم توسط همکاران دانشکده پزشکی انجام شد که به نظر می رسد این بخش از خدمات خوب بوده است.
مهندس زرین، نماینده دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشکده فن آوری های نوین پزشکی نیز با اشاره به نظرسنجی از اساتید و دانش آموختگان دانشکده خود گفت: مراسم در کل بسیار فاخر و با شکوه برگزار شد. البته نقاط ضعفی وجود داشت از جمله کیفیت پایین صدا در سالن و تاخیر در شروع برنامه، جدا سازی VIP از سایر شرکت کنندگان، اما می دانیم که برگزاری این جشن بزرگ بسیار کار مشکلی بود که اعضای کمیته اجرایی از عهده آن به خوبی برآمدند. وی تاکید کرد: می توانیم برای بهتر برگزار شدن مراسم در سال آینده قبل و بعد از مراسم از شرکت کنندگان نظر سنجی به عمل آوریم تا در برگزاری بهتر مراسم به ما یاری رساند.
دکتر پورمند مسئول دفتر ارتباط با دانش آموختگان دوره شبانه با اشاره به فضای مناسب برگزاری مراسم سال گذشته گفت: فضای باز اولین جشن یکپارچه باعث شده بود که دانش آموختگان هر دانشکده همدیگر را راحت تر پیدا کرده و همه در کنار هم قرار بگیرند و امکان اختصاص فضای ویژه برای دانشکده به منظور برگزاری مراسم اختصاصی باعث شده بود که با مسئولین دانشکده خود بهتر ارتباط بگیرند و در یک جمع صمیمی کنار هم جمع شده و حتی عکس های دسته جمعی بگیرند ولی امسال این امکان وجود نداشت. وی در ادامه تاکید کرد: بهتر است برای سال آینده محل استقرار دانش آموختگان به گونه ای باشد که بتوانند با هم دانشکده ای های خود یکجا قرار گیرند و یا اینکه بتوانند برنامه ویژه ای برای خود داشته باشند.
دکتر جمشیدی مسئول دفترارتباط با دانش آموختگان دانشکده مدیریت نیز از رضایت بالای 95 درصد از دانش آموختگان و اساتید و کارمندان دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی که در جشن شرکت کرده بودند خبر داد و گفت: بیش از نیمی از آموختگان امسال دانشکده و 30 درصد اعضای هیئت علمی، در جشن شرکت داشتند که بیشتر آنها از مراسم راضی بودند و تعداد کمی از افراد از اشکالات صوتی سالن، نبود غرفه های نمایشگاهی و دور بودن محل برگزاری مراسم ناراضی بودند.
الله وردی، کارشناس دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشکده بهداشت، اظهار داشت، دانشکده بهداشت مسئولیت کمیته سلامت این جشن را بر عهده داشت و در سه زمینه استقرار ماشین آتش نشانی، آمبولانس و حضور تیم امداد و نجات هماهنگی و اقداماتی انجام داد. وی با اشاره به نظارت اعضای کمیته سلامت بر رعایت بهداشت بر گفت: بهتر بود توزیع کننده های پک های پذیرایی کارت بهداشت به همراه خود داشتند. وی همچنین گفت: خدماتی که مجموعه ورزشی در اختیار کمیته بهداشت قرار داده بود خیلی مناسب نبود و نیروهای خدماتی سالن کمکی برای جمع کردن زباله ها انجام ندادند.
الهام ذوقی کارشناس دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشکده داروسازی با اشاره به نارضایتی شرکت کنندگان از انتخاب مجری و زمان اجرای موسیقی پیشنهاد حضور مجری جوان تر را مطرح کرد و افزود: اگر بتوانیم اجرای موسیقی را به زمان ابتدای مراسم منتقل کنیم دانش آموختگان از جشن بیشترین لذت را خواهند بود. وی همچنین پخش کلیپ خلاصه سخنرانی روسای دانشکده ها در این مراسم بسیار مناسب عنوان کرد و از همکاران دفتر برای تهیه آن تشکر کرد.
مهندس طباطبایی که به عنوان نماینده تیم سلامت مرکز بهداشت جنوب تهران در این جلسه شرکت کرده بود نیز با تشکر از زحمات تیم اجرایی این مراسم، به طرح مشکلاتی که این تیم در روز مراسم داشت پرداخت و خاطر نشان کرد که بهداشت محیط محل برگزاری مراسم نیز به اندازه خدماتی که در روز مراسم به میهمانان ارایه می شود مهم است و تامین آن می تواند در جلب رضایت میهمانان تاثیر داشته باشد.
خانم امامی زاده نماینده دانش آموختگان دانشکده پرستاری نیز اظهار داشت نظر سنجی دانش آموختگان شرکت کننده درا ین مراسم حاکی از رضایت آنان بود. اجرای خوب مراسم، ارایه هدیه مناسب، وجود فضای مناسب برای پارکینگ و دسترسی مناسب آن، برقراری آتلیه برای تهیه عکس و تبلیغات مناسب را نقاط قوت این مراسم عنوان کرد. وی همچنین تاخیر در آغاز مراسم، پایین بودن کیفیت صدا، افت کیفیت مووسیقی نسبت به پارسال، پراکندگی بین دانش آموختگان دانشکده ها برای استقرار در محل و تاخیر وسایل ایاب و ذهاب را عمده مشکلات مطرح شده عنوان کرد.
خانم نیلی زاده نماینده دانش آموختگان دانشکده طب سنتی نیز از رضایت اکثیریت شرکت کنندگان در مراسم خبر داد و افزود: دوری محل برگزاری باعث عدم حضور تعدادی از میهمانان شده بود که اگر در انتخاب محل دقت شود که در فضایی در داخل شهر این مراسم برگزار شود بهتر باشد. وی همچنین تغییر گروه موسیقی مراسم که قبلا توسط همکاران به دانش آموختگان اعلام شده بوده را عاملی برای سلب اعتماد آنان به برگزار کنندکان عنوان کرد و افزود: بهتر است برای جلب اعتماد آنان مواردی که قبلا مطرح می شود حتما مطابق همان موضوع انجام شود.
خانم موسوی نماینده دانشکده مجازی نیز از رضایت دانش آموختگان شرکت کننده در این مراسم خبر داد و افزود: همراهی تعداد بیشتر میهمان از سوی تعدادی از دانش آموختگان موجب نارضایی دیگر دانش آموختگان شده بود که تصور بر عدم رعایت عدالت بین آنان می شد. وی همچنین علت عدم حضور اکثیریت اساتید و همکاران را دوری محل برگزاری جشن عنوان کرد.
دکتر دشتی مسئول دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشکده پیراپزشکی نیز دوری محل برگزاری و اجرای موسیقی سنتی را عمده موارد مطرح شده از سوی دانش آموختگان عنوان کرد و افزود: به طور کلی اکثیریت استادان، دانش آموختگان و همکاران شرکت کننده در مراسم از کل مراسم رضایت داشتند و ضمن تشکر از استاد بهادری و همکاران ایشان در دفترارتباط با دانش آموختگان امیدوارم که با توجه به موارد مطرح شده و رفع نواقص، بتوانیم کیفیت برگزاری مراسم را ارتقاء دهیم.
دکتر مصفا مسئول دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشکده دندانپزشکی بر استفاده از تابلوهای راهنمای مناسب با محل برگزاری تاکید کرد و تاخیر در برگزاری جشن را در این گونه مراسم ها که خانواده ها نیز حضور دارند جایز ندانست.
در ادامه مراسم زاهدی با اشاره به برگزاری چهارمین کنگره تازه ترین دستاوردهای پژوهش در دانش پزشکی با امتیاز بازآموزی 12 الی 16 امتیاز برای کلیه متخصصین علوم پزشکی، گفت: استادانی از داخل و خارج کشور با ارایه جدیدترین و تازه ترین دستاوردهای تخصصی خود در این کنگره شرکت دارند وعلاقمندان می توانند با ثبت نام در سایت آموزش مداوم و یا سایت دفترارتباط با دانش آموختگان برای شرکت در آن اقدام نمایند. وی همچنین از ارایه تخفیف 25 درصد برای کلیه دانش آموختگان دانشگاه که داوطلب شرکت در این کنگره خبر داد و افزود: با توجه به این که پروفسور رنجبر یک هفته قبل از شروع کنگره در ایران حضور خواهند داشت می توانیم طی جلسه ای با حضور ایشان و مسئولین دفاتر دانشکده ها آنها را بیشتر در جریان کارها قرار داده و برای برنامه سال آینده طی فراخوانی به دانشکده ها از افراد نخبه و محققین آنها دعوت کنیم تا دستاوردها و تحقیقات خود را در این کنگره در اختیار شرکت کنندگان قرار دهند.
وی ضمن توضیح درخصوص برخی از اعتراضات مطرح شده برای این مراسم ازجمله دریافت هزینه برای میهمانان اضافه و یا تفاوت هدیه اهدایی از سوی دانشگاه نسبت به سال قبل اظهار داشت، بسیاری از تغییرات و یا روندهای اجرایی به دلیل بازخوردهایی بود که سال قبل از خود دانش آموختگان دریافت شده بود. پیشنهاد دریافت هزینه برای میهمان اضافه نیز از سوی خود دانش آموختگان شرکت کننده مطرح شده بود .
زاهدی در خصوص هدیه دانش آموختگان خاطرنشان کرد: انتخاب هدیه امسال بر اساس نظرسنجی از دانش آموختگان شرکت کننده در اولین جشن یکپارچه بود که از هدیه سال قبل رضایت چندانی نداشتند و پیشنهاد دریافت یک فلش به جای قاب عکس خاتم از سوی آنها مطرح شده بود.
زاهدی همچنین در خصوص نارضایتی شرکت کنندگان از سرویس های برگشت از مراسم گفت: بسیاری از شرکت کنندگانی که از سرویس های برگشت استفاده کردند به هنگام نام نویسی استفاده از سرویس ها، تقاضای خود را اعلام نکرده بودند بنابر این تعداد استفاده کنندگان بیشتر از تعداد وسیله تهیه شده از سوی برگزارکنندگان بود و این مسئله موجب تاخیر در جایجایی میهمانان و نارضایتی آنها شد. با وجود این مسئله مسئولین برگزاری جشن تمام سعی خود را برای تهیه سرویس های بیشتر به کار بردند.
در پایان مقرر شد طی جلسه ای با حضور هیئت رئیسه دانشگاه از زحمات اعضای کمیته اجرایی تقدیر و تشکر به عمل آید.
ارسال به دوستان