دکتر زهرا بهبودی مقدم: فضای کلاس‌های من جوی صمیمانه و دوستانه است

دکتر زهرا بهبودي مقدم: فضای کلاس‌های من جوي صميمانه و دوستانه است

دکتر زهرا بهبودي مقدم دکترای تخصصی PhD بهداشت باروری و دانشیار دانشکده پرستاري و مامايي تهران در هجدهمین جشنواره ابن‌سینا به‌عنوان برگزیده آموزشگر برتر دانشگاه (حکیم جرجانی) انتخاب شد

گفت‌وگوی دکتر بهبودي مقدم را در ادامه می‌خوانید:

ضمن تبریک به مناسب برگزیده شدن در جشنواره ابن‌سینا، لطفاً خودتان را معرفی کنید.
من زهرا بهبودي مقدم PhD بهداشت باروري و دانشيار گروه بهداشت باروري دانشکده پرستاري و مامايي تهران هستم.

چه دستاوردهايي در زمينه آموزش داشته‌اید؟
من از شهريور سال 1390 و بعد از فارغ‌التحصیلی در خدمت دانشگاه علوم پزشکي تهران هستم و کارم را در زمينه آموزش و پژوهش در قسمت بالين و در قسمت تئوري با دانشجويان مختلف کارشناسي، کارشناسي ارشد و PhD ادامه داده‌ام. استاد راهنمای 10 دانشجوی کارشناسی ارشد، استاد مشاور 15 دانشجوي کارشناسی ارشد و استاد راهنماي 7 دانشجوي PhD بودم و مشاوره 2 دانشجوي بین‌الملل در مقطع PhD و راهنمايي و 3 دانشجوي بین‌الملل را هم داشته‌ام.

در حين آموزش چه اصولي را رعايت می‌کنید؟
من درعین‌حالی که سعي می‌کنم نقش يک استاد را داشته باشم، با حفظ شان دانشجو و استاد يک ارتباط دوستانه با دانشجويان دارم و رعایت اخلاق برايم خيلي مهم است و اينکه شان کلاس را حفظ کنم. جو کلاس‌های من جوي صميمانه و دوستانه است، در زمينه حضوروغیاب سخت‌گیری نمی‌کنم اما کلاس‌های من طوري است که دانشجويان حضور حداکثري دارند که براي خودم خيلي جالب است.
در زمينه آموزش هم در دانشکده پرستاري مامايي دانشگاه تهران و هم به‌عنوان استاد مدعو در مقاطع کارشناسي و کارشناسي ارشد دانشکده پرستاري دانشگاه علوم پزشکي ايران تدريس می‌کنم.
با توجه به اينکه اخیراً طرح مشاهده همتايان مطرح شده در اين زمينه شايد اولين نفر بودم که در دانشکده پرستاري مامايي به مشاهده کلاس همکارانم پرداختم و در ابتدا دوست داشتم که کلاس خودم مورد مشاهده قرار بگيرد که اين امر اتفاق افتاد.

جشنواره ابن‌سینا و ساير جشنواره‌ها چه تأثیری در شناخت آموزشگران برتر دارد؟
من از زماني که استخدام دانشگاه علوم پزشکي تهران شدم جشنواره‌های مختلف مثل ابن‌سینا، مطهري و رازي را دنبال کرده‌ام و مصاحبه‌ها را می‌خواندم. جشنواره‌ها زمینه و انگیزه خوبي را براي افرادی است که بخواهند پيشرفت کنند ایجاد می‌کند.
اگرچه رشته ما رشته پویایی است و هر چهار سال یکبار کتاب‌هایمان عوض می‌شود و باید مدام مقالات جدید را مطالعه کنیم ولی این موارد به‌عنوان تنوع در زندگی علمی اساتید لازم است.

سخن پایانی؟
من برای اساتید جوان آرزوی موفقیت می‌کنم و دوست دارم که آنها هم این راه را طی کنند و به موفقیت‌های چشمگیر دست پیدا کنند.

 

کلمات کلیدی