دکتر قناعتی: نگاه خدمت محوری، توام با کیفیت و انسان دوستی را در توریسم درمانی احیا کنید
در هم اندیشی دو روزه کشوری گردشگری سلامت، سیاست ها، چشم انداز، تعرفه گذاری، استانداردهای اعتبار بخشی، مسائل قانونی بیماران بین الملل، چالش ها و تجربه های موفق در گردشگری سلامت مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
در هم اندیشی دو روزه کشوری گردشگری سلامت، سیاست ها، چشم انداز، تعرفه گذاری، استانداردهای اعتبار بخشی، مسائل قانونی بیماران بین الملل، چالش ها و تجربه های موفق در گردشگری سلامت مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه، در افتتاحیه این نشست، مقوله هم اندیشی کشوری گردشگری سلامت را مساله مهمی دانست و گفت: قطعا زمان آن رسیده که مسئله توریسم درمانی ازجنبه های مختلف مورد بررسی قرار گیرد و از دوستانی که در این زمینه زحمت کشیدند قدردانی می کنم و امیدوارم با همفکری صحیح به نتایج ارزنده ای دست یابیم.
وی بر ضرورت اقتصاد بدون نفت تاکید کرد و گفت: ما فرصت های زیادی را برای کسب و کار در کشور داریم که بدون نیاز به نفت بتوانیم درآمدهای خوبی داشته باشیم. توریسم درمانی و گردشگری سلامت یکی از این موارد است. بر اساس آمارهای موجود، 80 درصد تجارت جهان بر اساس خدمات و 20 درصد بر اساس تولید است و لذا می توانیم از این فرصت استفاده کنیم.
رئیس دانشگاه، افزود: همانگونه که کشور ویتنام در زمینه پوشاک توانسته موفق عمل نماید ما نیز می توانیم با نگاه به الگوهای موفق، صنعت گردشگری سلامت را رونق بخشیم و از آن بهره ببریم. نخستین قدم در این زمینه شفاف سازی روند ورود و خروج بیمار از فرودگاه تا بازگشت خواهد بود.
دکتر قناعتی، بر لزوم سرعت بخشی به فعالیت ها و برنامه ریزی ها تاکید کرد و گفت: تصور نکنید که فرصت ها دائمی است. زمانی در پیک توریسم سلامت بودیم اما اکنون اینگونه نیست و باید در رقابت با کشورهای اطراف برنامه ریزی کنیم. در این شرایط، فاکتور زمان در مدیریت را فراموش نکنیم. همچنین با توجه به اقدامات منحصر به فردی که در حوزه چشم و قلب و غیره داریم با یک برنامه ریزی صحیح و مشتری مدار، حق آن را ادا کنیم.
وی با بیان اینکه "در گردشگری سلامت برندینگ و پرستیژ کشور بسیار مهم است و به کیفیت ارائه خدمت نیز باید توجه کنیم." خاطر نشان کرد: مادیات خوب است اما این مسله هدف نشود تا خدای نکرده به بیمار آسیب برسد. نگرش و نگاه را تغییر دهیم و به این مسئله نگاه خدمت محور داشته باشیم. زمانی برای خدمت رسانی در رقابت بودیم و اکنون نیز باید این نگاه را احیا کنیم و آن را فدای کسب مادیات بیشتر نکنیم.
دکتر قناعتی، مدیریت مایو کلینیک را نمونه موفقی از خدمت رسانی توام با کیفیت دانست و تصریح کرد: باید نگاه خدمت محور، انسان دوستانه، توام با کیفیت را تبدیل به فرهنگ کنیم چرا که و وقتی خدمت خوب و با کیفیت ارائه دهیم، مادیات نیز برای شما می آید. اگر شما درست کار کنید و با هدف خدمت به بیمار کار کنید می توانید موفق باشید.
رئیس دانشگاه، افزود: از این فرصت برای خلق ثروت برای کشور استفاده کنیم. مشکل اقتصادی و عمده مشکلات کشور به مسئله عدم رعایت قانون و بی مدیریتی ها باز می گردد و امیدوارم با نگاه ملی و با عرق به کشور در این حوزه به درستی عمل کنیم و شاهد نتایج خوبی در این زمینه باشیم.
نظر دهید