رئیس دانشکده بهداشت بر توسعه ارتباطات در حوزه دانش آموختگان در کنار آموزش، پزوهش و ارائه خدمت تاکید کرد

رئيس دانشكده بهداشت بر توسعه ارتباطات در حوزه دانش آموختگان در كنار آموزش، پزوهش و ارائه خدمت تاكيد كرد

دكتر اكبري ساري ابراز اميدواري كرد دانش آموختگان هرجا كه هستند، هميشه سعي كنند از آموخته هاي خود براي خدمت به كشور و مردم مخصوصا قشر محروم جامعه كه شديدا به خدمات همه جانبه نياز دارند، استفاده كنند.

بنا بر گزارش دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه، به بهانه برگزاري سومين جشن يكپارچه، پاي سخنان دكتر اكبري ساري، رئيس دانشكده بهداشت نشستيم تا در خصوص دانشكده بهداشت و دانش‌آموختگان آن چند جمله‌اي بيشتر بدانيم. شما را به خواندن اين گفتگو دعوت مي‌كنيم.

آقاي دكتر خيلي متشكريم از اين كه قبول زحمت كرديد و در آستانه برگزاري سومين جشن يكپارچه اين فرصت را به  ما داديد تا بتوانيم در خدمتتان باشيم و با نظرات شما در مورد فعاليت‌هاي  دفتر دانش آموختگان دانشگاه آشنا شويم. خيلي خلاصه دانشكده بهداشت را براي مخاطبين ما معرفي كنيد.

بسم الله الرحمن الرحيم. من هم عرض  سلام دارم و تشكر مي‌كنم از تلاش و زحمات شما. دانشكده بهداشت در يك جمله قديمي‌ترين و بزرگ‌ترين دانشكده بهداشت كشور و منطقه  و تنها قطب علمي آموزش علوم بهداشتي در كشور است. دانشكده‌اي كه حاصل تلاش چند نسل انسان‌هاي فرهيخته در عرصه علمي و فرهنگي است و تا به حال توانسته نخبگان كشور، در حيطه علوم بهداشتي آموزش دهد و براي خدمت به عرصه بهداشتي كشور معرفي كند.

تمايزي كه دانشكده بهداشت به طور معمول با ساير دانشكده‌ها دارد در اين است كه عمدتاً دانشكده تحصيلات تكميلي است و چون اكثر رشته‌ها و مقاطعي كه در دانشكده داريم  دكترا يا ارشد يا MPH است، تنوع زيادي دارند. اما تعداد افراد در هر رشته و مقطع خيلي بالا نيست كه اين طبيعت آموزش تحصيلات تكميلي  مخصوصاً دكتراي حرفه‌اي است. يعني تعداد خيلي محدود دانشجو اما به صورت خيلي عميق آموزش مي‌بينند. ما حدوداً 16 رشته در مقطع دكترا، 20 رشته ارشد،15 رشته MPH كه مجموع حدود 50 رشته مي‌شود و با 4 رشته كه در مقطع كارشناسي داريم بيشترين تنوع و كيفيت و حق انتخاب را براي داوطلبين ايجاد كرده است. ما اكنون حدود 450 دانشجوي دكترا داريم كه بيشترين نسبت را در دانشگاه دارد،650 دانشجوي ارشد، بيش از 300 دانشجوي كارشناسي و 300 دانشجوي MPH كه مجموعاً با دانشجوهاي بين‌الملل و خارجي حدود 200 دانشجو مي‌شوند و از اين نظر هم دانشكده بهداشت يكي از دانشكده‌هاي بزرگ و يك عضو بزرگ دانشگاه علوم پزشكي تهران محسوب مي‌شود.

اين دانشكده علاوه بر آموزش از نظر تحقيقاتي نيز بسيار فعال است يعني در دانشكده كه تحصيلات تكميلي‌اش غالب است، آموزش و پژوهش با هم زوج مي‌شود يعني پايان نامه دانشجو بخشي از آموزش مي‌شود و در اين پايان نامه دانشجو هم تحقيق مي‌كند، هم ياد مي‌گيرد مقاله منتشر مي‌كند و هم تلاش مي‌كند با اين تحقيق مشكلي را در عرصه بهداشت كشور حل كند.

دانشكده‌اي است كه آموزش و پژوهش و تحقيق به نحوي رفع مشكل نظام سلامت همه با هم مخروط شده است. و از اين نظر هم رشته‌هاي تحصيلات تكميلي كه در دانشكده ما خيلي غالب است متمايز هستند، يعني زماني كه پژوهش در كشورها خيلي مرسوم نبوده مثلاً 30 يا 40 سال قبل، در اين دانشكده پژوهش‌هاي كاربردي در عرصه بهداشت و درمان انجام شده يعني آن زمان كه اكثر دانشكده‌ها با پژوهش زياد آشنا نبودند و آموزش غالب بوده، در اين دانشكده پژوهش انجام مي‌شده و نتيجه آن پژوهش‌ها تغييراتي بوده كه در بهداشت و درمان كشور انجام شده است مثل استقرار شبكه بهداشتي كشور كه خوب است ياد كنم از مرحوم دكتر شاپور و مرحوم دكتر پيله‌وري كه آن زمان در اين دانشكده تحقيقات انجام مي‌دادند و حاصل تلاش آن‌ها پيشرفت‌هاي چشم گير و شگفت انگيزي بوده كه ما در عرصه بهداشتي كشور در اين دو يا سه دهه اخير داشتيم. بخشي از اين پيشرفت‌ها منجر به استقرار نظام بهداشتي كشور شده است و  تحقيقاتي كه در اين حيطه انجام‌شده نقش زيادي در آن برنامه‌ها داشته است. 

 اين تعداد زياد دانشجو در دانشكده بهداشت در حال تحصيل هستند و تعداد بسياري زيادي هم فارغ‌التحصيل شده‌اند عده‌اي در جايگاه هيئت علمي و يا كارمند با دانشكده همكاري دارند ولي بسياري از اين افراد به دانشگاه‌هاي ديگر و حتي دانشگاه‌هاي خارج از كشور رفته و مشغول خدمت هستند، به نظر شما گستره خدمت‌رساني فارغ‌التحصيلان يك دانشكده چه نقطه قوتي است و دانشكده چه بهره‌اي مي‌تواند از اين پتانسيل‌ها بگيرد؟

دانشگاه مخصوصاً دانشكده بهداشت از جهت ديگري هم با ساير دانشگاه‌هاي كشور متفاوت و متمايز است. ما در اين دانشگاه و دانشكده بهترين زيرساخت‌ها را داريم، بهترين اساتيد را هم داريم كه شامل اساتيد فرهيخته و نخبه كشور در عرصه‌هاي خود هستند و خوشبختانه بهترين دانشجوها هم وارد اين دانشگاه مي‌شوند يعني معمولاً دانشجوهايي كه بالاترين رتبه‌ها را در كنكور دارند و بيشترين استعداد دارند وارد دانشكده‌هاي دانشگاه علوم پزشكي تهران مي‌شوند و زماني كه اين‌ها با هم جمع شود يعني زيرساخت قوي، اساتيد توانمند و دانشجوهاي با استعداد، حاصل آن فارغ‌التحصيلاني مي‌شود كه جزء فارغ‌التحصيلان نمونه و ممتاز كشور هستند. حالا شما حساب كنيد كه اين فارغ‌التحصيلان وارد دانشگاه‌هاي ديگر مي‌شوند، البته از بين اين فارغ‌التحصيلان بخشي به عنوان هيئت‌علمي يا كارشناس يا محقق يا معلم مي‌مانند. بخشي وارد نظام بهداشت و درمان كشور  مي‌شوند و مشغول كار مي‌شوند، مديريت‌هاي مختلف را به عهده مي‌گيرند. بخشي هم وارد دانشگاه‌هاي ديگر كشور مي‌شوند.

شايد بتوانيم بگوييم دانشكده بهداشت در دانشگاه علوم پزشكي تهران به نحوي مادر دانشكده‌هاي بهداشت ديگر كشور است. يعني بخش زيادي از معلم‌ها و اساتيد و هيئت‌علمي و محققين در عرصه بهداشت كشور فارغ‌التحصيلان دانشكده بهداشت دانشگاه تهران هستند كه اين‌ها به شهرهاي خود برگشتند و رشته‌ها و دپارتمان‌هاي مشابه را اندازي كردند و در آنجا همين حيطه را توسعه و گسترش دادند و تقويت كردند. پس مي‌توانيم بگوييم كساني كه از اين دانشكده فارغ التحصيل مي‌شوند به نحوي نقش خيلي مهمي را هم در توسعه آموزش و هم پژوهش و همين‌طور زيرساخت‌ها و نظام‌هاي علمي و آموزشي كشور ايفا مي‌كنند. من مي‌توانم به‌طور قاطع بگويم كه خيلي از فارغ التحصيلان و دانش‌آموختگان دانشكده بهداشت بعداً مديران ارشد نظام سلامت كشور شدند و حتي مديران ارشد نظام سلامت كشورهاي منطقه بودند. مي‌توانيم نتيجه بگيريم كه اين دانشكده به عنوان عضو بزرگي از دانشگاه كه طي ارزيابي‌هاي متمادي همواره رتبه اول بوده و از نظر آموزش در حيطه‌هاي مختلف نيز اين دانشگاه هميشه سرآمد بوده است، مي‌تواند بستر لازم براي توسعه علمي و فرهنگي و آموزش و پژوهش فراهم كند.

خب طبيعي است وقتي كه چنين افرادي از دانشكده بهداشت فارغ التحصيل شوند هر جا كه بروند سيستم را توسعه مي‌دهند و ممكن است مسئوليت‌هاي مهمي را به عهده بگيرند و اين بسيار مهم است كه همه آن‌ها ارتباط مهمي با دانشگاه و دانشكده بهداشت به عنوان دانشگاه و دانشكده مادر داشته باشند كه اين مسئله براي ما مهم است كه بتوانيم تعاملات خود را با ساير دانشگاه‌هاي داخل و خارج كشور توسعه دهيم. پس به طور طبيعي وقتي افرادي از اينجا فارغ‌التحصيل شدند  و در جاهاي ديگر رشد كردند  و صاحب نفوذ و منصب شدند، دانشكده بهداشت و دانشگاه تهران مي‌تواند از پتانسيل و توانمندي‌هاي جديد و عمق نفوذ آن‌ها استفاده كند و زيرساخت‌هاي دانشگاه را ارتقا دهد و براي اعتلاي دانشكده و دانشگاه و تحقق اهداف بزرگي كه دانشكده و دانشگاه‌ها دارد بكوشد. يكي از اهداف مهم دانشكده بهداشت توسعه ارتباطات است. در واقع يكي از مهم‌ترين اهداف همه دانشكده‌هاي بهداشت بين‌المللي و معتبر دنيا ارتقاي ارتباطات است، يعني در كنار ارتقاء آموزش و توسعه پژوهش، كمك به ارتقاء سلامت يكي از مهم‌ترين اهداف است. شايد بتوان گفت همه دانشكده‌هاي بهداشت معتبر دنيا 4 هدف مهم دارند كه در كنار آموزش، پژوهش و ارائه خدمت، به توسعه ارتباطات است كه جزء اهداف اصلي دانشكده بهداشت است اهميت مي‌دهند. يكي از ابزارهايي كه به ما كمك مي‌كند تا بتوانيم ارتباطات را تقويت كنيم و تعاملات را افزايش دهيم و از اين ارتباطات و تعاملات در راستاي ارتقاء دانشگاه كمك بگيريم، افرادي هستند كه از اين دانشكده فارغ‌التحصيل شدند و اكنون افراد توانمند و قوي هستند كه مي‌توانيم از آن‌ها كمك بگيريم.

بر همين اساس دفتر دانش آموختگان در دانشگاه تأسيس شده كه متعاقب آن دفتر دانشكده‌ها نيز را اندازي شده، شما نقش اين دفتر را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟ و نگاه مسئولين را نسبت به اين دفتر چگونه مي‌بينيد؟

قطعاً اين دفتر نقش خيلي مهمي دارد اين دفتر به نحوي در همه دانشگاه‌هاي معتبر دنيا وجود دارد و فعال است و نقش مهم خود را ايفا مي‌كند، خوشبختانه  چند سال گذشته اين دفتر در دانشگاه راه‌اندازي و تقويت شده و توسعه پيدا كرده است. با اطلاعاتي كه من دارم خوشبختانه با تأييد مسئولين دانشگاه خصوصاً جناب آقاي دكتر بهادري كه بسيار براي اين دفتر زحمت مي‌كشند و از اساتيد بسيار خوب ما هستند، اين دفتر در دانشكده بهداشت يكي از فعال‌ترين دفاتر دانش آموختگان است كه ماهم سعي داريم اين دفتر را تقويت مي‌كنيم  تا بتواند فعاليت‌هاي خود را توسعه دهد. من فكر مي‌كنم به طور طبيعي ما نياز به يك زيرساخت و نهادي داريم كه بتواند نظام‌مند  و هدفمند اين برنامه‌ها را سياست‌گذاري و حمايت كند و بعد از برنامه ريزي آن را اجرا كند. اين نقشي است كه دفتر دانش آموختگان به عهده گرفته و فكر مي‌كنم كه جايگاه خيلي معتبري دارد و اميدوارم كه در برنامه‌هاي خود موفق باشد. ما حتماً در حد توان حمايت خواهيم كرد چون اين مسئله به نفع دانشكده است و باعث اعتلا و ارتقاي دانشكده مي‌شود. در واقع اين به نحوي و وظيفه دانشكده و دانشگاه است و الآن هم براي دانشكده خيلي مهم است كه در راستاي سياست‌هاي كلان دانشگاه حركت كند و اين جزء اولويت‌هاي دانشگاه هم هست.

يكي از بزرگ‌ترين فعاليت‌هاي دفتر دانش آموختگان جشن يكپارچه است كه امسال براي سومين سال با حمايت مسئولين دانشگاه برگزار مي‌شود. فكر مي‌كنيد برگزاري اين جشن چه نقشي در حفظ ارتباط دانش آموختگان با دانشگاه خود دارد؟

به نظرم يكي از اقدامات خيلي خوبي كه دو سه سال پيش انجام شد يكپارچه شدن اين جشن بود. من فارغ التحصيل سال 75 دانشكده پزشكي هستم و هيچ وقت يادم نمي‌رود كه از چند ماقبل خود را براي آن آماده كرديم و منتظر آن روز بوديم تا خانواده‌هاي خود را به آن مراسم دعوت كنيم و با لباس فارغ التحصيلي با هم عكس يادگاري بگيريم و همه با هم موفقيت خود را جشن گرفته و پدر و مادر و خانواده‌مان را نيز در اين موفقيت سهيم كنيم. به نظرم جشن خيلي مهمي است هم از نظر نمادين و هم از نظر تحقق اهداف دانشگاه. قبلاً اين جشن به صورت اصلي در دانشكده پزشكي برگزار مي‌شد و دانشكده‌هاي ديگر جشن رسمي ساليانه نداشتند و فقط جشن‌هاي كوچكي برگزار مي‌شد. خوشبختانه يكي از كارهاي مهم يكپارچه شدن اين جشن بود  و الآن همه دانشكده‌ها مي‌توانند همزمان از همه  فارغ‌التحصيلان خود در اين مراسم تقدير كنند.

اين جشن هم جنبه نمادين دارد و هم باعث افزايش نشاط در دانشكده و دانشگاه مي‌شود، به نحوي مي‌تواند تأثير تشويق كننده براي دانشجوها داشته باشد، تأثير خيلي خوبي مي‌تواند در خانواده‌ها داشته باشد چون خيلي از خانواده‌ها برايشان مهم است كه فرزندشان از چه دانشگاهي فارغ‌التحصيل مي‌شود. دانشگاه به خوبي مي‌تواند خود را به اين افراد معرفي مي‌كند، در اين جشن دانشگاه مي‌تواند از دانش آموختگان قديمي كه در اين عرصه‌ها پيشكسوت هستند تقدير كند و فكر مي‌كنم اين جشن يكپارچه مي‌تواند كمك كند كه alumni  دانشگاه به نحو فعالي شكل بگيرد و آن اطلاعاتي كه لازم است از افراد جمع آوري شود و در سامانه واحدي گردآوري شود تا بعداً بتوان از طريق اين اطلاعات از اين افراد دعوت كرد تا به دانشگاه محل تحصيل خود كمك كنند. هم چنين مي‌توان در برنامه‌هاي علمي فرهنگي از آن‌ها استفاده كرد و يا برنامه‌هاي علمي و فرهنگي برايشان برگزار كرد تا با تعامل هم تجربيات خود را با هم به اشتراك بگذارند زيرا جمع شدن آن‌ها با توانمندي‌هاي متفاوت موضوعيت دارد و اين توانمندي‌ها را به صورت تصاعدي افزايش دهد و اگر بتوانيم اين‌ها را به نحوي دور هم جمع كنيم  نه فقط به صورت سيستم فيزيكي و جسمي بلكه از طريق سيستم‌هاي مجازي يا به شكل‌هاي مختلف از طريق نشريه و بولتن و.... مي‌توان از فكر و ايده و توانمندي علمي و فرهنگي آن‌ها استفاده كرد و مهم‌تر از همه، اين است كه آن‌ها مي‌توانند سفيرهاي علمي و فرهنگي خيلي خوب و بهترين مبلغ  دانشگاه باشند. چون آن‌ها تابلوي دانشگاه را با خود حمل مي‌كنند و پرچم‌دار دانشگاه محسوب مي‌شوند و هر جا بروند به عنوان نماينده دانشگاه هستند. اگر ما كمك كنيم كه اين افراد ارتقا پيدا كنند، مي‌تواند به ارتقاء دانشگاه حداقل از نظر نمادين، تبليغاتي و شعاري كمك كند. فكر كنم مثال كارمند شركت بنز مصداق كند كه اگر جايي اتومبيلي از نوع بنز نقصي پيدا كره سعي مي‌كند نقص آن را برطرف كند چون اين اتومبيل نماينده شركت بنز است و آن فرد اين عرق را دارد.

دانش آموختگان اين دانشگاه توليدات ما هستند كه قرار است جاهاي ديگر مثمر ثمر باشند، هرچه اين افراد قوي تر باشند به نفع دانشگاه ماست و ما بايد تلاش كنيم بعد از فارغ التحصيلي باز هم بتوانند سفير و مبلغ خوبي براي دانشگاه باشند و بتوانند بخشي از ديني كه به دانشگاه دارند ادا كنند، چون در آموزه‌هاي ديني آمده كه اگر كسي يك كلمه به شما آموزش دهد شما را بنده خود كرده و دانشگاه علوم پزشكي تهران و اساتيد آن كه در اين سطح وسيع و با كيفيت عالي افراد را تربيت مي‌كند به گردن اين‌ها حق دارند و اين‌ها هميشه از نظر اخلاقي نسبت به دانشگاه خود تعهدي دارند. من خودم كه فارغ‌التحصيل دانشكده پزشكي هستم هميشه يك احساس تعهد و دين به دانشكده پزشكي دارم و چه خوب است به اين‌ها كمك كنيم تا بتوانند از عهده اين تعهد برآيند و آن را بشناسند و درك كنند.

ممكن است كه دانشگاه با آن همه نقطه مثبتي كه دارد اگر اين‌ها هم تلاش زيادي نكنند آسيب نبينند چون آنقدر قوي است كه خودش بتواند در راستاي اعتلاي خود گام بردارد ولي ما هيچ وقت نبايد از پتانسيل‌ها و ظرفيت‌هايي كه بيرون دانشگاه وجود دارد غافل شويم به هر حال اگر چه نبودن اين‌ها ممكن است تأثير منفي آن چناني در پيشبرد اهداف دانشگاه ايجاد نكند اما بودنشان مي‌تواند تأثير مثبت خيلي زيادي داشته باشد.

در جشن يكپارچه تمام دانش آموختگان در هر مقطعي  از هر دانشكده‌اي در كنار هم قرار مي‌گيرند. اين مسئله چه پيامدي مي‌تواند براي دانشگاه داشته باشد؟

فكر مي‌كنم تأثير خيلي مثبتي كه مي‌تواند داشته باشد براي كساني است كه در مقاطع پايين‌تر مثلاً كارشناسي فارغ‌التحصيل مي‌شوند. اين‌ها مي‌توانند به مقاطعي كه خيلي بالاتر هستند به عنوان يك الگو و نقطه هدف نگاه كنند. اين مي‌تواند نقش خيلي مثبتي را براي ايجاد انگيزه و تشويق اين افراد براي اين كه  باز هم تلاش كنند تا موفق شوند، داشته باشد. اين يكپارچه شدن و تنوع افرادي كه فارغ‌التحصيل مي‌شوند اين حس را ايجاد خواهد كرد كه هميشه براي موفقيت‌هاي بيشتر تلاش كنيم. در واقع به نحوي افراد به طور مثبت به افراد موفق تر غبطه مي‌خورند و الگوي خود را پيدا خواهند كرد. البته براي كساني هم كه در مقاطع بالاتر فارغ‌التحصيل  مي‌شوند اين احساس موفقيت را ايجاد خواهد كرد كه سال‌ها تلاش كرديم و نتيجه تلاشمان را ديديم و موفقيت بدون تلاش وجود ندارد و اين حس تلاش را هم مي‌تواند در افراد ايجاد كند.

حتي ممكن است اين حس را به متخصصين القا كند كه اگرچه وجود اين‌ها در نظام سلامت بسيار مهم است اما كافي نخواهد بود و وجود پرستاران، متخصصين بهداشت محيط و حرفه‌اي، آموزش بهداشت و ارتقاي سلامت، مديريت، اقتصاد بهداشت، آمار و اپيدميولوژي و نيز در نظام سلامت مهم تأثيرگذار خواهد بود و اين درك شود كه نظام سلامت توسط يك تيم و گروه از تمامي رشته‌هاي علوم پزشكي و بهداشتي اداره مي‌شود و اگر اين‌ها با هم تعامل و همكاري نداشته باشند قطعاً نظام سلامت موفق نخواهد شد. يعني ما اول بايد تلاش كنيم تا پيشگيري قبل از بيماري، با روش‌هايي مثل رزيم غذايي، تغير سبك زندگي، آموزه‌هاي بهداشتي و.. بايد نقش  و اهميت اين مطلب را اول درك كنيم و آن‌ها را حمايت كنيم و اگر كسي هم نياز به درمان داشته باشد با يك تيم قوي او را درمان كنيم يعني در واقع حس هم آوايي و كارگروهي و تيمي ايجاد شود و نگاه تيمي به مشكلات داشته باشيم.

شما به حضور دانشجويان خارجي در دانشكده اشاره كرديد حضور اين افراد در جشن را چگونه مي‌بينيد؟

من فكر مي‌كنم كه به طور طبيعي روزي بايد همه دانش آموختگان دانشگاه با هم در يك جشن فارغ‌التحصيل شوند و در خيلي از دانشكده‌هاي دانشگاه‌هاي بين‌المللي  اين مسئله هست و تمايزي بين دانشجويان داخلي و خارجي وجود ندارد. يعني همه دانشجويان يك دانشگاه هستند و همه با هم در يك مقطع فارغ‌التحصيل مي‌شوند چون تعداد دانشجويان خارجي دانشگاه‌ها خيلي زياد نيست ممكن است اين‌ها بين دانشجويان داخلي خيلي خوب ديده نشوند و شايد خوب باشد كه براي اين‌ها يك جشن جدا هم داشته باشيم. اما حتماً بايد در جشن سراسري دانشگاه دعوت شوند و طوري طراحي و برنامه ريزي شود تا در آينده كه تعداد آن‌ها بيشتر مي‌شود.

 چه پيامي به دانش آموختگاني كه امسال در اين مراسم شركت مي‌كنند داريد؟

من اين موفقيت بزرگ در عرصه علمي را به همه دانش آموختگان عزيز صميمانه تبريك مي گويم و اميدوارم هر جا و در هر مسئوليتي كه هستند همواره موفق باشند و هميشه سفير علمي و فرهنگي خوب و توانمندي براي دانشگاه علوم پزشكي تهران و دانشكده بهداشت اين دانشگاه باشند و اميدوارم هر جا باشند احساس مسئوليت را نسبت به دانشگاه خود و اساتيد بزرگي كه معلم و راهنماي آن‌ها بودند داشته باشند و هميشه سعي كنند از آموخته‌هاي خود براي خدمت به كشور و مردم مخصوصاً قشر محروم جامعه كه شديداً به خدمات همه جانبه نياز دارند، استفاده كنند  همچنين اميدوارم در ادامه اين مسير علمي باز هم موفق شوند و باز هم دانشجوي  دانشگاه علوم پزشكي تهران و دانش آموخته دانشگاه علوم پزشكي در عرصه‌هاي بالاتر علمي باشند.

چه پيام و پيشنهاد و يا توصيه اي براي تيم اجرايي جشن داريد؟

من بايد از همه همكاران و مسئولين دانشگاه و دانشكده بهداشت كه فعالانه به اين جشن سراسري كمك مي‌كنند، تشكر كنم و آرزوي موفقيت كنم و همين جا عرض خسته نباشيد مي‌كنم چون كارتان خيلي عالي و مؤثر بوده و اميدوارم اين كار تقويت شود و ارتقا كيفيت پيدا كند و به‌گونه‌اي برنامه‌ريزي شود كه هرسال جشن نسبت به سال قبل بهتر منظم‌تر، پرشورتر، مفيدتر برگزار شود وان ان‌شاءالله كساني كه در اين جشن شركت مي‌كنند بتوانند خاطره اين جشن را براي سال‌هاي متمادي حفظ كنند.

خيلي متشكر از اين‌كه وقت خود را در اختيار ما گذاشتيد

کلمات کلیدی