دکتر سیدحسن هاشمی رتبه دوم گروه علوم بالینی جراحی جشنواره رازی را به خود اختصاص داد
دكتر هاشمي، دانشيار برگزيده دانشگاه علوم پزشكي تهران، محققان جوان را به پيمودن مسير مشخص و ثابت در امور پژوهشي، برخورداري از روحيه خستگي ناپذير، پشتكار و پيگيري مستمر و پرهيز از كپي برداري توصيه كرد.
دکتر هاشمی به بيان توضيحاتي درخصوص مقاله برگزيده خود در پانزدهمین جشنواره پرداخت و گفت: در اين مطالعه با استفاده از 2 دستگاه تصويربرداري قرنيه به نامهاي Orbscan II و Pentacam، برخي از مشخصات قرنيه را قبل و 6 هفته بعد از عمل اصلاح نزديكبيني با ليزر بررسي كرديم تا بتوانيم تأثير اين نوع عمل جراحي را بر روي قرنيه مشخص كنيم. همچنين با استفاده از اين اطلاعات، اين دو دستگاه را نيز با هم مقايسه كرديم.
وي افزود: در اين بررسي كه در زمان انتشار، مطالعهاي منحصر بود، ما توانستيم نشان دهيم كه بسياري از اطلاعات و فرضيه هاي قبلي با دستگاه اورباسكن غير واقعي بوده و در واقع ارزش باليني نداشته و در نتيجه تفسيرهاي گذشته از نقشههاي بدست آمده نيز صحيح نبوده است. به اين ترتيب برخي استانداردها در تشخيص عوارض اين قبيل اعمال جراحي و يا انديكاسيونهاي عمل براي جراحان اين رشته نيز تغيير پيدا كرد.
دكتر هاشمي با بيان اينكه پژوهشگران جوان منتظر تشويق ديگران نباشند و هدف خود را دنبال كنند، افزود: جوانان علاقمند به پژوهش نبايد با انجام چند كار تحقيقاتي و چاپ چند مقاله مغرور شوند و لازم است از كپيبرداري بطور جدي پرهيز كنند.
وي افزود: پيمودن مسير مشخص و ثابت در امور پژوهشي، كه مورد علاقه پژوهشگران باشد و همچنين برخورداري از روحيه خستگي ناپذير، پشتكار و پيگيري مستمر و استفاده از تجربه ديگران نقش موثري در پيشرفت علمي افراد دارد.
دكتر هاشمي با بيان اينكه در جشنواره رازي محققان خوبي در شاخه هاي مختلف علوم پزشكي شركت مي كنند كه مستحق برگزيده شدن هستند، افزود: من در سالهاي فعاليتم به عنوان چشمپزشك و عضو هيات علمي سعي داشتهام تا تحقيقاتي جديد و كاربردي را به انجام رسانم به طوري كه هم اكنون در سابقه علمي خود كارهاي پژوهشي و مقالات چاپ شده در مجلات معتبر بينالمللي را دارم.
وي افزود: علاقه به پژوهش و شناخت نيازهاي تحقيقاتي رشته چشمپزشكي در شاخه قرنيه و سگمان قدامي باعث شد تا تحقيقات متمركزي را در اين زمينه اجرا و پيگيري كنم.
دكتر هاشمي همچنين استقلال دانشگاه ها و گروههاي آموزشي، برخورداري از مديريت متمركز، رفع مشكلات مديريت دوگانه در برنامه هاي مراكز تحقيقاتي و فعاليت هاي پژوهشي گروههاي آموزشي، حذف كاغذبازي و بوروكراسي، تخصيص منابع به طرحهاي خوب و رفع محدوديت در بودجههاي مربوط به نيروي انساني و ... را از عوامل تاثيرگذار در توسعه پژوهش دانست.
ارسال به دوستان