دیدار نوروزی رییس دانشگاه و هیئترئیسه با دانشجویان در کوی دانشگاه
در پانزدهمین روز از سال نو دکتر جعفریان با هیئت همراه به کوی دانشگاه رفت و ضمن تبریک سال نو به دانشجویان برای آنان سلامتی و آیندهای درخشان را آرزو کرد.
دکتر علی جعفریان رییس دانشگاه و هیئترئیسه عصر یکشنبه 15 فروردین 95 بهمنظور تبریک سال نو به کوی دانشگاه رفتند و از نزدیک با دانشجویان گفتوگو کردند. در این ملاقات، دانشجویان مشکلات رفاهی و آموزشی خود را مطرح کردند و با حضور مسئولان ذیربط موضوع، پاسخهای لازم ارائه و دستورات مقتضی برای رفع نواقص صادر شد.
در پایان این بازدید، دکتر جعفریان در گفتوگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه گفت: در جلسه هیئترئیسه در سال گذشته مطرح شد که چه الگویی برای دیدوبازدید عید با دانشجویان مناسبتر است که قرار شد امسال برای تبریک به دانشجویان اعضای هیئترئیسه به نزد آنها بروند. از جمله دلایل این تصمیمگیری، مشکلات حضور دانشجویان غیرپزشکی در تجارب قبلی به دلیل فاصله مکانی و تداخل برگزاری کلاسها بود. این بازدید موجب شد که دانشجویان مسائلی که در مورد آموزش و پژوهش و دیگر موارد دارند را با ما درمیان بگذارند.
دکتر جعفریان نبود wifi را یکی از اصلیترین درخواستهای دانشجویان عنوان کرد و گفت: این مشکل بهزودی رفع خواهد شد چون زیرساختها برای شبکه در کوی ضعیف بود که خوشبختانه حلشده و تا اردیبهشتماه امسال wifi وصل خواهد شد.
وی ادامه داد: تراکم دانشجویان در اتاقها یکی دیگر از مشکلات بود که خیلی راهحل کوتاهمدتی ندارد چون در برخی اتاقها حضور 4 نفر با مشکلاتی همراه خواهد بود که در درازمدت حل خواهد شد البته ما تلاش خود را آغاز کردهایم تا تراکم اتاقها را به 3 نفر برسانیم. بعضی از دانشجویان نیز از کیفیت غذا گله داشتند که البته بیشتر دختران گلهمند بودند.
رییس دانشگاه فرسودگی ساختمانهای کوی را مشکل عمده دانشگاه دانست و افزود: هرازگاهی تعمیراتی در ساختمانهای کوی صورت میگیرد ولی به دلیل استهلاک بیشازحد پاسخ گوی نیاز دانشجویان نیست. درمجموع آنچه از صحبتهای دانشجویان برداشت کردم این بود که از شرایط موجود راضی بودند.
دکتر جعفریان در پاسخ به اینکه، از بازدید کوی ابراز رضایت دارید یا نه؟ گفت: وضعیت فعلی با شرایط مطلوب فاصله زیادی دارد. فضا و امکانات مناسب برای خوابگاهها ایده آل هر مسئولی است ولی رسیدن به آن منابع فراوانی میطلبد که در توان دانشگاه نیست.
وی با اشاره به تحصیل 13 تا 14 هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی تهران، تصریح کرد: اگر از این تعداد دانشجو نصف آنها به خوابگاه نیاز داشته باشند سه برابر خوابگاههای موجود نیاز به فضای فیزیکی داریم اما شرایط کنونی خوابگاهها نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است. زمانی در هر راهرو یک یخچال وجود داشت و در حال حاضر هر اتاق یک یخچال دارد. شرایط، ایده آل نیست ولی با همین امکانات، دانشجویان ترجیح میدهند در کوی ساکن باشند.
دکتر جعفریان ادامه داد: در بازدید از آشپزخانه کوی غذای دانشجویی که ماکارونی بود را تست کردم کمی خوشنمک و چرب بود ولی قابلقبول بود هرچند این غذا موردعلاقه جوانان است.
وی در پایان به دانشجویان توصیه کرد که در حفظ و نگهداری امکانات و تجهیزات خوابگاه کوشا باشند تا آیندگان نیز از این امکانات بهرهمند شوند. همچنین مهارت زندگی در خوابگاه را نیز بیاموزند تا این دوران بر خودشان و دیگران راحتتر سپری شود.
دکتر محقق معاون دانشجویی دانشگاه نیز در گفتوگویی گفت: در جلسه هیئترئیسه پایان سال 94 بازدید از کوی مطرح شد که مورد استقبال دیگر اعضاء قرار گرفت. تصمیم بر این شد تا رییس دانشگاه و هیئترئیسه برای بازدید و تبریک سال نو به دانشجویان به کوی بیایند و از نزدیک شرایط آنها را مورد ارزیابی قرار دهند.
وی شرایط موجود در خوابگاه را نسبت به سالهای گذشته مثبت ارزیابی کرد و گفت: شاید دانشجویی که به مدت 2 سال است به این خوابگاه آمده شرایط را با 2 سال پیش بسنجد و فرقی احساس نکند ولی رصد شرایط خوابگاهها نسبت به 10 سال گذشته نشان میدهد امکانات و تجهیزات بسیار بهتر شده و بهتر نیز خواهد شد. برای مثال با توجه به برقراری ارتباط اینترنتی کوی از طریق فیبر که اصلیترین مشکل زیرساختی در کوی بود wifi در بهار امسال و انشاءالله تا اواخر اردیبهشت وصل خواهد شد. البته همه خوابگاههای خارج از کوی در فاز اول طی سال گذشته دارای wifi شدند و از این نظر مشکلی ندارند.
دکتر محقق ادامه داد: در حال حاضر دانشجویی که متقاضی خوابگاه باشد و برای تقاضای خود با پاسخ منفی روبرو باشد وجود ندارد. تعدادی از دانشجویان نیز ساکن اطراف تهران هستند که هم تهرانی و هم شهرستانی محسوب میشوند و در حال حاضر از خوابگاهها استفاده میکنند.
وی به دانشجویان توصیه کرد: دانشجویان در نگهداری از امکانات خوابگاهها کوشا باشند و انتقادات و پیشنهادهای خود را منعکس کنند هرچند دو هزار نفر ساکن خوابگاه میتوانند دو هزار درخواست داشته باشند که بعضی از آنها امکان دارد در کوتاهمدت قابلحل باشد و بعضی دیگر مانند کتابخانه کوی (که البته تعمیر آن به تابستان موکول شده) در میانمدت باید انجام شود.
دکتر محقق در پایان سخنان خود در خصوص طبخ و کیفیت غذای دانشجویی گفت: هرروز بهصورت مکرر در سلفسرویسها در خصوص کیفیت و طعم غذا از دانشجویان نظرسنجی میشود بهطور مثال سال گذشته برخی غذاها به دلیل درخواست دانشجویان از لیست حذف شد.
البته اصولاً طبخ غذا در تعداد بالا و توزیع آن خصوصاً در مسیرهای طولانی مشکلاتی به همراه دارد ولی سعی بر بهبود کیفیت است.
منبع: سایت روابط عمومی دانشگاه
ارسال به دوستان