نهمین جشن یکپارچه دانش‌آموختگان دانشگاه

دکتر گتمیری: دانش‌آموختگان سرمایه‌هایی گرانبها هستند که اولویت آنها ماندن در کنار خانواده هایشان و خدمت به کشور است. امیدواریم مسئولین نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند تا جاده‌ی تحصیل در خارج و مهاجرت جاده یکطرفه ای نباشد

به گزارش روابط‌عمومی دفتر ارتباط با دانش آموختگان، نهمین آیین فارغ‌التحصیلی دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران از ساعت 18 روز پنج شنبه 29 شهریور 1403 با حضور دکتر رئیس کرمی رئیس داشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر گتمیری رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان، روسا و هیئت رئیسه دانشکده‌ها، اساتید برگزیده و دانش آموختگان به همراه خانواده‌هایشان با جمعیتی بالغ بر1600 نفر در محوطه مقابل سر درب دانشکده پزشکی برگزار شد.

 گالری تصویر

این مراسم با ادای احترام به سرود ملی جمهوری اسلامی و تلاوت کلام‌الله مجید توسط دکتر خلیلی یکی از دانش‌آموختگان دانشکده پزشکی آغاز شد.

درادامه دکتر سید منصور گتمیری رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان در ابتدای سخنان خود ضمن خیر مقدم به رئیس دانشگاه، اساتید، دانش آموختگان و خانواده هایشان، دانش‌آموختگان را صاحبان اصلی دانشگاه خواند و گفت: دانشگاه متشکل از دانشجویان و اساتیدی است که ثمره عمر خود را که دانش است در اختیار دانشجویان قرار میدهند تا در جایگاهی بالاتر از خودشان بایستند. 

وی در ادامه با گرامیداشت نام و یاد استاد بهادری، ایشان را بنیانگذار جشن های یکپارچه فارغ التحصیلی خواند و گفت: استاد بهادری معتقد بود که همه اعضا دانشگاه علوم پزشکی تهران عضو یک تیم‌اند و عدم حضور هر گروه باعث خلل در امر درمان خواهد شد و بسیار شایسته تر است که جشنی یکپارچه برای این تیم بزرگ برگزار شود.

وی ادامه داد: یکی از انگیزه های ما برای ادامه این راه و استمرار جشن های یکپارچه، گرامیداشت نام استاد بهادری و بر افراشتن پرچم دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان و دانشگاه علوم پزشکی تهران است..

دکتر گتمیری همچنین ازحمایتهای دکتر قناعتی رئیس پیشین دانشگاه تقدیر کرد و گفت: ایشان هم از لحاظ معنوی و هم از لحاظ مادی، در برگزاری جشن بسیار کمک کردند و مشوق ما بودند.

دکتر گتمیری در ادامه  دانشجویان را به قدر دانی از پدر، مادر و اساتید و همچنین قدردانی از دانشگاه و کشور توصیه کرد و گفت: اساتید گرچه فرصت ندارند به دانشجویان مانند پدر و مادر محبت کنند اما باید دانست آنها نیز مانند پدر و مادر دانشجویان را دوست دارند و به دلیل علاقه به آموزش به دانشجویان ناملایمات و سختی هایی را تحمل میکنند تا در خدمت شما باشند. 

وی ادامه داد: دانشجویان سرمایه های گرانبهایی هستند و باد اولویت آنها ماندن در کنار خانواده هایشان و خدمت به کشور باشد. امیدواریم مسئولین نگاه ویژه ای به این موضوع داشته باشند تا خدایی نکرده جاده‌ی تحصیل در خارج از کشور جاده یکطرفه‌ای نباشد و نیروی گریز از مرکز نداشته باشیم و امیدواریم تیم جدید اجرایی تمهیدات لازم را در این زمینه لحاظ کنند.

رئیس دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان خاطر نشان کرد: در هر دوره ای ناملایماتی وجود دارد، زندگی نامه افرادی نظیر دکتر بهادری، دکتر یلدا، دکتر شریعت تربقان و... قابل تامل است ایشان شخصیت های صیقل یافته‌ای بودند که تمام وقت در اختیار دانشگاه بودند، امیدواریم بتوایم توسط دفتر ارتباط با دانش آموختگان و سایر مراکز فرهنگی، زندگینامه این اساتید را تهیه کنیم تا دستمایه‌ای برای زندگی دانشجویان باشد. دکتر بهادری در تاسیس 40 دانشکده پزشکی همکاری داشتتند و هم چنین در دانشکده بهداشت در زمینه مالاریا و... بسیار فعال بودند و اندوخته‌های خود از تحصیل در خارج از کشور را در اختیار هموطنان خود قرار دادند و به کشور خود خدمت کردند. 

وی در پایان گفت: امیدواریم شب فارغ التحصیلی برای شما شیرین تر از شب ازدواج باشد و با یک وجود پر از نشاط، یک مرحله حرفه ای جدید را در زندگی آغاز کنید و افتخارات بیشتری بیافرینید و شاهد حضور شما در مقاطع بالاتر باشیم.

در ادامه، دکتر رییس‌کرمی رییس دانشگاه به ایراد سخنرانی پرداخت که در بخش خبری دیگری در پی می آید و سپس مراسم تقدیر از استادان و دانش‌آموختگان برگزیده دانشگاه برگزار شد و سپس سوگندنامه توسط استاد دکتر منوچهر خان نخجوانی استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی تهران قرائت شد.

توضیح اینکه، آغازگر این مراسم، اجرای زنده موسیقی توسط دانشجویان دانشکده دارو سازی و پایان بخش آن نیز اجرای موسیقی زنده توسط گروه ایوان بند بود که با استقبال دانش‌آموختگان همراه و شور و نشاط فراوانی را در جمع آنان و خانواده‌ها فراهم کرد.

 گالری تصویر

کلمات کلیدی
فاطمه رمضانی
خبرنگار

فاطمه رمضانی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *