پیام تبریک روز پزشک

پیام دکتر گتمیری رییس دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران به مناسبت روز پزشک

روابط عمومی دفتر ارتباط با دانش آموختگان: دکتر سیدمنصور گتمیری رییس دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران به مناسبت روز پزشک پیامی ارسال کرد. متن این پیام به شرح ذیل است:

 

بنام خدا

روز یکم شهریور، زادروز ابن سینا حکیم فرزانه و دانشمند برجسته ایرانی و روز پزشک را به همه‌ی همکاران محترم پزشک بویژه دانش‌آموختگان عزیز دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران تبریک و تهنیت می‌گویم. 

همچنین یک تبریک ویژه به مناسبت این روز به محضر رییس‌جمهور محترم جناب آقای دکتر پزشکیان عرض می‌کنم. ایشان علاوه بر اینکه نماد «وفاق ملی» و «خردگرایی» است نماد «اعتماد عمومی مردم به جامعه‌ی پزشکی» نیز هستند زیرا مردم به ایشان به عنوان یک پزشک خدوم اعتماد کردند و ترجیح دادند که ایشان رییس جمهور مردم باشند. این موضوع برای جامعه‌ی پزشکی مایه‌ی مباهات است و البته برای ساختار نظام سلامت یک فرصت بی بدیل. در این فرصت شایسته امکان ترمیم فرسودگی‌های نظام سلامت بیش از همیشه فراهم است. بازسازی و ترمیم نظام سلامت، ایجاد امید در پزشکان و کادر درمان، کاهش سرعت و آهنگ مهاجرت نخبگان و حل چالش‌های نیروی انسانی در این خانواده‌ی بزرگ از جمله پنجره‌هایی است که رو به افق رضایتمندی اجتماعی باز می شود و من از فرصت مغتنم روز پزشک و پیام این روز بهره می‌برم و برای رییس جمهور محترم در تحقق این آرمان آرزوی موفقیت می کنم.

تبریک دیگرم به مناسبت روز پزشک برای استاد دکتر ظفرقندی است که در آستانه‌ی روز پزشک به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد گرفت. این همزمانی کسب رأی اعتماد و روز پزشک را نیز به فال نیک می‌گیرم و به جامعه‌ی پزشکی کشور تبریک مضاعف می‌گویم. دکتر ظفرقندی که استاد و دانش‌آموخته‌ی دانشگاه علوم پزشکی تهران در همه‌ی مقاطع تحصیلی است و مدتی ریاست این دانشگاه را نیز بر عهده داشته از کم و کیف مشکلات پزشکان بخوبی آگاه است. دغدغه‌‌ی اساتید، دانشجویان، محققان و کادر درمان را از نزدیک می داند و از این حیث شاید انتخاب ایشان برای سکانداری وزارت معظم بهداشت و گشودن نور امید در دل پزشکان و دیگر همکاران عرصه‌ی سلامت انتخابی شایسته و بجاست. برای ایشان نیز در انجام این مسئولیت خطیر آرزوی موفقیت می کنم. 

امیدوارم جامعه‌ی خدوم پزشکی از فرصت وجود دو عضو ارزشمند خود در رأس نظام اجرایی و نظام سلامت کشور بهره‌ی کافی ببرد آنچنانکه که گرد خستگی و پژمردگی از چهره‌ی پرفروغ این جامعه‌ی فرهیخته پاک و این روز پزشک نقطه‌ی عطفی در تاریخ اعتلای نظام سلامت کشور شود. 

دکتر سیدمنصور گتمیری 

رییس دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان 

دانشگاه علوم پزشکی تهران 

یکم شهریور ۱۴۰۳

کلمات کلیدی
ایرج نعمتی
خبرنگار

ایرج نعمتی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *